۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۱۹۱۷۵

۲۵۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در استان مرکزی تدوین شد

۲۵۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در استان مرکزی تدوین شد
فرمانده سپاه استان مرکزی گفت: ۲۵۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در استان ‌مرکزی تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محسن کریمی در جمع مدیران بسیجی استان مرکزی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان اظهار داشت: عاشورا دارای دو بال شور و شعور است که به هردو آنها باید توجه شود که شور عاشورا همین استقبال‌ها و ارادت‌های مریدان و محبان ایشان بوده ولی شعور آن بحث توجه به پیام‌های عاشوراست که خیلی باید قابل توجه باشد.

وی با تأکید بر اینکه عاشورا یک حادثه نیست بلکه جریان است افزود: توجه به پیام‌های عاشورا امروز می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه بشری باشد، بنابراین بحث شعوری جریان عاشورا بسیار مهم است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی پیام مقاومت را مهم‌ترین پیام جریان عاشورا خواند و افزود: عاشورا درس مقاومت است و امام و رهبری هم بارها بر این پیام تأکید کرده‌اند و در واقع انقلاب اسلامی که برگرفته از مکتب عاشوراست شاکله خود را از عاشورا گرفته و زیر بار زور نخواهد رفت و با هیچ مستکبری کنار نخواهد آمد.

کریمی با بیان اینکه پیام صبر و بردباری از دیگر پیام عاشوراست گفت: آن چیزی که ما را در مسیر امام حسین(ع) ثابت قدم می‌کند صبر و بردباری است که زینب(س) نمونه واقعی و عملی صبر و پایداری است و امروز توجه به سیره حضرت زینب(س) یک ضرورت بسیار مهم است.

وی توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر پیام‌های عاشورا دانست و افزود: انس با قرآن و نماز که اباعبدالله(ع) در اوج سختی و جنگ از آن غافل نمی‌شود از دیگر پیام‌هاست و اگر ما بخواهیم به شفاعت اهل بیت امید داشته باشیم باید به نماز اول وقت اهمیت دهیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه توجه به حق الناس از دیگر پیام‌های عاشوراست گفت: هرکسی هر دینی بر گردن دارد باید سریع‌تر آن را پرداخت کند چراکه حق‌الناس قابل بخشش نبوده و این روزها بهترین فرصت برای ادای دین است.

کریمی بصیرت و شناخت عرصه را از دیگر پیام‌های عاشورا خواند و بیان کرد: اگر زمانی تشخیص دهیم حوادثی همچون کربلا پیش می‌آید، بنابراین بصیرت در این مقطع زمانی باید در اولویت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه ایثار و فداکاری از دیگر پیام‌های عاشوراست تصریح کرد: آن چیزی که در ظاهر در جریان عاشورا پیروز شد لشگریان یزید بود ولی آن چیزی که در تاریخ ماندگار شد و تبدیل به یک حماسه الهی شد مجاهدت‌ها و فداکاری‌های امام حسین(ع) و یاران باوفایشان بود که توجه به آنها یک امر ضروری است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گذشت واقعی از خود را دیگر پیام عاشورا خواند و گفت: گذشت از جان، گذشت از فرزندان، گذشت از فامیل، گذشت از برادر، گذشت از تمامی خدماتی که هر انسان می‌تواند داشته باشد، گذشت از مال و گذشت از آبرو از دیگر پیام‌های مهم جریان عاشوراست.

کریمی با بیان اینکه باید از این پیام‌های عاشورا برای کمال خود بهره‌مند شویم افزود: معرفت، هجرت، استقامت، همت، شجاعت زیرساخت کار شهدای عاشوراست که اگر ما اینها را بتوانیم عملیاتی کنیم قطعا ماندگار خواهیم شد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات