۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۱۹۱۸۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دستگاه قضا سریع‌تر به پرونده نمایندگان زنجان رسیدگی کند

دستگاه قضا سریع‌تر به پرونده نمایندگان زنجان رسیدگی کند
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از دستگاه قضا درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر به پرونده نمایندگان مجلس رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در اجتماع مردمی حمایت از اقدامات قوه قضائیه در زنجان با اشاره به اینکه هدف امام حسین (ع) از قیام در عاشورا احیای سیره جدش پیامبر و امام علی (ع) بوده است، اظهار کرد: مردم ایران نیز انقلاب کردند تا رژیم غاصب و فاسد برکنار شده و یک حکومت عادلانه سر کار آید.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اینکه دولت‌های انقلاب اسلامی در سال‌های نخست انقلاب با ساده‌زیستی مسؤولانی چون شهید رجایی و ریاست جمهوری مقام معظم رهبری زبانزد بود، بیان کرد: در سایه غفلت به ویژه از دوره‌ای با عنوان دوران سازندگی مسؤولان فاسد اقتصادی به مرور بر روی کار آمدند.

وی با اشاره به ایجاد فاصله طبقاتی در سال‌های اخیر در سایه غفلت و عدم نظارت و همچنین باقی ماندن فرهنگ طاغوتی بیان کرد: در سال‌های اخیر این فاصله شیب تندی به خود گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با بیان اینکه وقوع این موضوعات موجب ناامیدی در مردم شد، ادامه داد: مردم احساس می‌کنند افراد فاسد برکنار شده و افراد فاسد دیگری بر سر کار می‌آیند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسؤولانی روی کار آمدند که فرزندانشان در خارج از کشور تحصیل کرده و از همه امکانات برخوردار بوده و وام‌‌های کلان دریافت می‌کنند، ادامه داد: این در حالی که مردم در این شرایط توان دریافت حداقل تسهیلات را نداشته و گاهی از پرداخت هزینه درمان خود و فرزندشان برنیامده و کمر برخی از مردم زیر بار اجاره مسکن خم شده است.

وی با بیان اینکه برخی از مسؤولان همانند شاه در کاخ زندگی می‌کنند، مطرح کرد: این مسؤول چه چیزی از درد مردم می‌فهمد و مشکلات جامعه را درک می‌کند.

زنده شدن امید در دل مردم

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر مبارزه با فساد تاکید دارند، ادامه داد: در سال‌های اخیر در دستگاه قضا اتفاقات خوبی روی داده که با آمدن آیت‌الله رئیسی به مجموعه قضا، امید در دل مردم ایجاد شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رئیسی کار برخورد با متخلفان را از خود قوه قضائیه آغاز کرد، عنوان کرد: وی در گام نخست با قضات متخلف متناسب با مدرک و مستندات برخورد کرد.

وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی مبارزه با فساد بر عهده دولت است، بیان کرد: دولت در این زمینه به وظیفه خود عمل نکرده و حتی برخی از مسؤولان خود عامل فساد بوده و درآمدهای نجومی را برای خود تصویب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با بیان اینکه قوه قضائیه وارد عمل شده و اولویت نخست خود را احیای حقوق عامه مردم، برخورد با رشوه‌خواران و اختلاس‌گران و کسانی که حق مردم را به تاراج برده‌اند خوانده است، افزود: وی در سخنان خود تاکید کرده در این زمینه خط قرمزی وجود ندارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخورد با دانه درشت‌ها آغاز شده است، بیان کرد: امید است خبرهای خوشحال‌کننده‌تری به گوش مردم برسد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب مردم بوده و باید مردم در صحنه باشند تا نتیجه بگیرند، عنوان کرد: رئیس قوه قضاییه از مردم درخواست کرده خود گزارش کننده باشند و موارد فساد را به صورت مستند و با مدرک ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با بیان اینکه منشا بسیاری از فسادها واگذاری‌ها به بخش خصوصی بوده است، بیان کرد: اگر چه خصوصی‌سازی براساس قانون اساسی انجام می‌شود اما اشتباه در این مسیر موجب به تاراج رفتن سرمایه‌ها شده و یکی از اقدامات رئیس قوه قضائیه برخورد با این اقدامات نادرست در حوزه خصوصی‌سازی است.

سامانه نظارت بر تراکنش‌های مالی به قوه قضائیه داده شده است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شفاف‌سازی فضا در جامعه باید از سوی دولت آغاز می‌شد، ادامه داد: خوشبختانه سامانه نظارت بر تراکنش‌های مالی توسط بانک مردمی به قوه قضائیه داده شده و از این پس تراکنش‌های غیر متعارف مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مسؤولان حاضر بودند این اطلاعات را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند، گفت: این در حالی است که همین افراد راضی نبودند اطلاعات تراکنش مالی آنها در اختیار قوه قضائیه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با بیان اینکه در این فرآیند اموال مسؤولان و خانواده‌های آنها مشخص می‌شود، اظهار کرد: اگر افزایش نامتعارفی در این اموال وجود داشته باشد مشخص می‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری زنجان با اشاره به اینکه مطلع شده‌ایم دو نماینده استان زنجان متهم شده‌اند، گفت: از دستگاه قضا درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر به پرونده این افراد رسیدگی شود و در صورت خلاف‌کار بودن به سزای اعمال خود برسند و اگر نه به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه باید با پدیده شوم تبعیض و اختلاف طبقاتی برخورد شود، گفت: برخی افراد فرار مالیاتی کرده و ثروت کلان و بادآورده‌ای به دست می‌آورند که در این زمینه اگر قانون ناقص است باید تکمیل شود و اگر نه باید دستگاه قضا ورود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد نباید تنها به حوزه اقتصاد منحصر شود، گفت: اقتصاد همان‌قدر که مهم است بر باد دادن سرمایه فرهنگی نگران‌کننده‌تر است.

وی با اشاره به اینکه باید با کسانی که به واسطه کوتاهی و عدم انجام وظایف خود موجب شدند فرهنگ غرب در کشور ترویج یابد، برخورد شود، بیان کرد: آقای رئیسی در این زمینه نیز ورود پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی خواستار برخورد با مفاسد سیاسی در کشور شد و گفت: چرا باید در تیم مذاکره کننده کشور یک جاسوس حضور داشته باشد و باید با افرادی که عامدانه موجب بروز این اتفاق شدند برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید این مسیر امید بخش را با قدرت ادامه دهد، تاکید کرد: نباید اجازه داده شود این جوانه‌های امید در دل مردم بخشکد.

گفتنی است، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و برخی مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات