۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۱۹۱۸۴
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی:

حمایت از آمران به معروف با حضور رئیس جدید قوه قضائیه بیشتر شد

حمایت از آمران به معروف با حضور رئیس جدید قوه قضائیه بیشتر شد
حجت الاسلام ادیانی با اشاره به اینکه یکی از وظایف نیروی انتظامی حمایت از آمران به معروف است، گفت: با حضور ‌آیت الله رئیسی این حمایت بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) اظهار داشت: نیروی انتظامی تلاش شبانه‌روزی دارد تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی مردم ولی نعمت ما هستند و حکومت اسلامی برای ایجاد نظم در جامعه تلاش می‌کند گفت: امنیت مقوله بزرگی است که بخش‌های متعددی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: در نظام اسلامی تمام مردم به‌عنوان عضو یک پیکر در جامعه مسئولیت دارند تا ارزش‌ها را در جامعه نهادینه کرده و از منکرات در جامعه دوری کنند.

وی با بیان اینکه امر به معروف مراتبی دارد که مرحله اول آن انزجار قلبی و مرحله دوم زبانی است گفت: اگر فردی با امر زبانی قانون جامعه را رعایت نکند پای حکومت به میان می‌آید.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به اینکه حکومت هم نماینده مردم است و اگر ببیند عده‌ای از قانون تجاوز می‌کند وارد می‌شود بیان کرد: تلاش نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت در جامعه است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی هیچ وقت در زندگی خصوصی افراد دخالت نمی‌کند تصریح کرد: اما در بخشی که مربوط به عموم جامعه است نیروی انتظامی وارد شده و برخورد می‌کند.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اینکه تذکر لسانی مردم به عدم ورود پلیس در جامعه کمک می‌کند و بسیار اثرگذار است گفت: مردم باید با قانون آشنایی داشته باشند و رعایت قانون در جامعه را یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و افرادی که در این راه اقدام می‌کنند در واقع به حضرت سیدالشهداء(ع) اقتدا کرده‌اند افزود: بعضی مواقع نیاز است گروهی اقدام به امر به معروف کرد تا مغلوب فرد فاعل به منکر نشویم.

حجت الاسلام ادیانی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه است گفت: با حضور آقای رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه این حمایت بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران مردم بسیار شریفی هستند و بخش محدودی از جامعه دچار منکر می‌شوند که بخشی از آن به‌دلیل عدم آگاهی است افزود: تعداد زنانی که در خودروهای خود ححاب را رعایت نمی‌کردند اعلام شد اما این تعداد به نسبت تعداد مجموع زنان جامعه بسیار بسیار ناچیز است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات