۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۶۱۹۲۱۴
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

پیروی از ولایت مسأله ای صرفا سیاسی نیست

پیروی از ولایت مسأله ای صرفا سیاسی نیست
استاد حوزه علمیه قم نسبت به خطر نفوذ نفاق در جامعه هشدار داد و آن را عامل نزاع و درگیری توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) که با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی، علما، طلاب و دیگر اقشار مردمی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به تبیین ویژگی‌های اهل نفاق در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: شخص منافق شبهه و مسأله‌ای را مطرح می‌کند؛ اما اگر اطرافیان او را همراهی نکنند و اجماع علیه او صورت بگیرد از نزاع و اختلاف جلوگیری می‌شود؛ اما اگر مردم منافق را همراهی کنند شخص منافق به اهداف و اغراض شوم خود خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی بیان کرد: نفوذ نفاق در صدر اسلام سبب شد که ولایت و حکومت اسلامی از اهل‌بیت گرفته شود و حکومت اسلامی به دست نااهلان بیفتد و به این طریق پایه ظلم و جور در اسلام بنا گذاشته شد.

این کارشناس دینی بیان کرد: برخی از خواص و طرفدار جبهه حق به سبب مصلحت‌اندیشی و حفظ موقعیت خویش در رخدادهای جامعه سکوت می‌کنند؛ ولی دشمنان و منافقان بر اندیشه‌های خویش ایستادگی می‌کنند؛ از این رو جبهه باطل اهداف و اغراض خویش را در جامعه به راحتی گسترش می دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی به بررسی اهداف دشمن از برپایی حادثه عاشورا پرداخت و ابراز کرد: هدف دشمن محو نمودن سیره و نام پیامبر اسلام (ص) و اهل‌بیت(ع) و ابی‌عبدالله(ع) و خاندان وی بود؛ بنابراین آنها در کربلا به قتل عام خاندان اهل‌بیت(ع) پرداختند.

وی با اینکه هدف قیام امام حسین(ع) وفای به عهد بندگی و روشن کردن نور هدایت در جامعه بوده است، عنوان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با ایراد خطبه‌های آتشین خویش نگذاشتند که دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند و این امر سبب شد که واقعه کربلا برای همیشه در طول تاریخ زنده نگه داشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه باید مسؤولان از حادثه عاشورا عبرت بگیرند، گفت: مسؤولان نظام نگاهی به امان‌ها و عهدنامه‌هایی که برای خاندان اهل‌بیت در عاشورا آورده شده و پاسخ‌هایی که به آن‌ها داده شده، داشته باشند؛ از این طریق آن‌ها به راحتی می‌توانند مسیر درست را پپدا کنند.

وی با اشاره به آیات و روایات مبنی بر عدم بستن پیمان با مشرکان ابراز کرد: برخی مسؤولان اعتقادی به مبنای اسلامی و توحیدی ندارند و به راحتی با دشمنان عهد و پیمان می‌بندند.

این کارشناس دینی بیان کرد: برخی مسؤولان التزامی به ولایت فقیه ندارد، پیروی از ولایت، تنها مسأله سیاسی نیست؛ بلکه مسأله اعتقادی و دینی است، اما برخی افراد التزامی علمی به آیات، روایات و سیره اهل‌بیت(ع) ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه برخی مسؤولان عزاداری‌ها و مجالس امام حسین(ع) در زمینه‌های مختلف را زیر سؤال می‌برند، گفت: آن‌ها سخنان و آرمان‌های امام خمینی(ره) را نیز قبول ندارند؛ زیرا امام راحل فرموده‌اند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و همچنین ایشان در رهنمودی دیگر بیان کرده‌اند که هر روز منبر و روضه در کشور برپا شود./998/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
میثم صدیقیان
ارسال نظرات