۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۶۱۹۲۴۳
تولیت مدرسه علمیه مشکات:

توبه فرصتی برای عبور از گذشته و رسیدن به آینده ای روشن است

توبه فرصتی برای عبور از گذشته و رسیدن به آینده ای روشن است
حجت الاسلام قاسمیان توبه فرصتی برای عبور از گذشته و رسیدن به آینده ای روشن بیان کرد و گفت: مجالس حسینی احیاگر قلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسمیان تولیت مدرسه علمیه مشکات، امروز در هیات مکتب روح الله بسیج طلاب همین مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مجالس اباعبدالله(ع) برای رفوزه‌ها و ردی‌ها است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان برای آدم حسابی ها است، ادامه داد: اما مجالس اباعبدالله(ع) همه را قبول می‌کنند؛ امام حسین (ع) هم همین کار را کردند و در طول مسیر، هرجا می دیدند خیمه ای به پاست می رفتند و می‌گفتند صاحب این را باید هدایت کرد و می‌رفتند که هدایت کنند.

حجت الاسلام قاسمیان مجالس عزاداری حسینی را بسیار فوق العاده دانست و ابراز کرد: حضرت دنبال ردی‌ها و رفوزه ها بودند حتی در آن لحظات آخر، حضرت به قاتل خویش می فرمایند: بیا و دست از این کار بردار، من نزد جدم تو را شفاعت خواهم کرد؛ این نشان می دهد حضرت تا لحظه آخر هم دست از هدایت بر نمی دارند، این خاصیت این مجالس است.

تولیت مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه برای بازگشت هیچگاه دیر نیست، اظهار داشت: از برخی افراد می پرسیم چرا برای تغییر در زندگی تلاش نمی کنید؟ یکی از جواب ها این است که «از سن و سال ما گذشته!» این ناامیدی ها کار شیطان است.

وی ادامه داد: مگر در آیات قرآن کریم حرفی از سن و سال افراد به میان آمده است که اگر تا 30 سالگی تقوا پیشه کردی ما راه را به تو نشان می دهیم و بعد از آن نمی شود؟! این درست است که در سنینی این کار آسان تر است، اما بالاخره باید مسیر زندگی مان را مشخص کنیم و برای آن تصمیم بگیریم. این تصمیم می تواند در هر لحظه و هر جایی اتفاق بیفتد و انسان به مسیر الهی برگردد و توبه کند.

حجت الاسلام قاسمیان ادامه داد: نخستین پیام شب های محرم همین است که هیچ گاه برای بازگشت و توبه دیر نیست و بهترین موقعیت برای بازگشت، در همین شب ها و روزهای محرم است.

تولیت مدرسه علمیه مشکات اضافه کرد: اصلاً نگاهی به ماجرای کربلا و اتفاقاتی که در آن می افتد همین را می رساند که بعضی ها که جا مانده بودند مسیر را شناختند. آینده را در نظر گرفتند و حرکت کردند، بدون این که در گذشته اعمالشان توقف کنند.

وی درباره اهمیت تلاوت آیات قرآن کریم در تربیت خود و نسل آینده، خاطرنشان کرد: مداومت در تلاوت آیات الهی کار انبیای الهی است، تلاوت قرآن باید در منازل ما جایگاه داشته باشد و متاسفانه امروز این جایگاه دیده نمی شود و خانه ها بیشتر به یک خوابگاه و رستوران تبدیل شده است./813/پ202/ب

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات