۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۱۹۲۴۶
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۰۰ نقطه مازندران برگزار می شود

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۰۰ نقطه مازندران برگزار می شود
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مازندران از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در ۷۰۰ نقطه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حسین مهدی نژاد، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مازندران امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در ۷۰۰ نقطه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این مراسم پرفیض روز جمعه ششم محرم همزمان با سایر نقاط کشور در مناطق مختلف مازندران برگزار خواهد شد، افزود: همزمان با این مراسم معنوی حدود ۲۰ هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی در مکان‌های برگزاری این مراسم توزیع خواهد شد.
 
مهدی نژاد در ادامه سخنان خود مصلا‌ها و مساجد در شهر‌ها و حسینیه‌ها و تکایا در روستا‌ها را محل‌های برگزاری این مراسم معنوی اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۴ کشور جهان امسال میزبان آیین شیرخوارگان حسینی است.
 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مازندران با اشاره به این که این مراسم معنوی هر ساله با حضور گسترده شیرخوارگان و مادران آن‌ها در سراسر جهان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) هر ساله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.
 
وی با بیان این که ماه محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع) است، افزود: گریستن و سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش به طور با اجر و ثواب بسیاری همراه خواهد بود.
 
مهدی نژاد با اشاره به این که باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر عزای حسینی در جامعه اسلامی بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: شکوه و عظمت حسینی در این ماه‌ها سیلی محکمی بر صورت دشمنان و بدخواهان اهل بیت (ع) است.
 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مازندران با بیان این که همه تلاش و توان دشمن در جهت تضعیف مراسم عزاداری امام حسین (ع) به کار گرفته شده است، گفت: دشمن از عزت و عظمت حسینی به شدت در هراس است و در سال‌ها اخیر علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته شاهد بیشتر شدن شور حسینی در جهان هستیم.
 
وی با اشاره به این که اهل بیت (ع) مسیر صحیح حرکت را به امت خود نشان دادند، افزود: سعادت و رستگاری امت اسلامی در گرو حرکت در مسیر اهل بیت (ع) بوده و غفلت و انحراف از آن عامل تباهی و بدختی خواهد بود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات