۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۶۱۹۲۵۱
حجت الاسلام ماشین چیان تأکید کرد؛

ضرورت محتوا بخشی به منبرهای ماه محرم از سوی مبلغان دینی

ضرورت محتوا بخشی به منبرهای ماه محرم از سوی مبلغان دینی
مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری بر ضرورت محتوا بخشی به منبرهای ماه محرم از سوی مبلغان تأکید کرد و گفت: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای موجب سردرگمی و دلزدگی مخاطب خواهد شد.
حجت الاسلام ماشین چیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) به فرصت مناسب تبلیغ دین در ماه‌های محرم و صفر از سوی روحانیان اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت مغتنم در جهت تبیین اهداف و فلسفه قیام عاشورا استفاده شود.
 
وی با بیان این که منبر و خطابه به عنوان یک رسانه کهن اثر بسیار قابل توجهی در تبیین و نهادینه کردن معارف اهل بیت (ع) در جامعه داشته و دارد، افزود: ماه محرم بهترین فرصت برای بهره گیری از ظرفیت بالای منبر و خطابه در جهت تبیین صحیح فلسفه قیام حسینی است.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با اشاره به این که در طول تاریخ اسلام همواره دشمنان دین و اهل بیت (ع) تلاش کردند تا فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی رشد و گسترش پیدا نکند، بیان داشت:، اما با مجاهدت و تلاش‌های ائمه معصومین (ع) و بزرگان دینی این فرهنگ اصیل دینی برای هر نسلی زنده و پویاتر از گذشته بوده است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با بیان این که دشمنان پس از ناکامی‌های متعدد در جلوگیری از گسترش فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی امروز به دنبال انحراف در مسیر این فرهنگ ناب در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: دشمن با ترویج بدعت و خرافه در عزاداری‌ها می‌کوشد تا مسیر عزای حسینی را منحرف و از عظمت آن بکاهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دفاع از دین و معارف اهل بیت (ع) همواره وظیفه و رسالت روحانیت بوده است، گفت: امروز نیز روحانیت در حفظ و حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های دینی مجاهدانه در عرصه حضور دارد.
 
حجت الاسلام ماشین چیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روحانیت در منبر‌های ماه محرم باید از کلی گویی و سخنرانی های طولانی به شدت پرهیز کند، افزود: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و غیر ضروری موجب سردرگمی و دلزدگی مخاطب خواهد شد.
 
وی با تأکید براین که مبلغان دینی باید بیان مطالب خود باید قلوب مخاطب را جذب کنند، خاطرنشان کرد: مطالبی که از سوی مبلغان دینی بیان می‌شود باید به آیات، روایات و سخنان بزرگان ارجاع داده شود.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با تأکید براین که یک مبلغ دین باید مطالبی را در منابر خود بیان کند که پیش از همه خود به آن مطالب پایبند باشد، افزود: همچنین منبر‌های مبلغان دینی علاوه بر تبیین مسائل دینی باید متناسب با نیاز‌های روز جامعه باشد تا اثرگذاری آن دو چندان شود./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات