۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۶۱۹۲۵۳
استاد حوزه علمیه:

حوزه های علمیه به تبیین و تشریح مفاهیم عمیق ولایت اقدام کنند

حوزه های علمیه به تبیین و تشریح مفاهیم عمیق ولایت اقدام کنند
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حوزه های علمیه شیعی ولایت ائمه اطهار(ع) را با همه شئونات الهی آن برای مردم تبیین و تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت، گفت: مقام نبوت و امامت از همان ابتدای خلقت بر وجود نوری اولیای الهی ظهور کرد.

وی با بیان این مطلب که همه کمالات و ارزش های الهی در وجود نوری انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) وجود دارد، ادامه داد: این ارزشها و کمالات از همان ابتدا با ذات و خلقت نوری آنان همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی، بیان داشت: در روایت است پیامبراکرم(ص) می فرمایند: آن زمانی که حضرت آدم(ع) گل بود من پیامبر بودم؛ بنابراین تمام ارزش ها با مقام نبوت همراه است و این چنین نیست که خداوند مقام نبوتی را عطا کرده باشد و سپس ارزشها را به دنبال این مقام عنایت کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با توجه به این حقیقت، پروردگار به وجود مقدس انبیای الهی و اهل بیت(ع) مقام ولایت و سرپرستی عطا فرموده است؛ انسان ها در سایه این سرپرستی و ولایت می توانند به ارزش ها و کمالات الهی دست یابند.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم هرگز از انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) با عنوان سلطان یا رییس جمهوری یاد نکرده چرا که برخی افراد در این مقام ها دست به کشتار مردم می زنند و یا خیری از انان برای مردم حاصل نمی شود بلکه زیان هم به مردم می رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) سرپرستی الهی دارند، گفت: آنان موظف هستند مردم را به سوی ارزش ها و کمالات ملکوتی هدایت کنند؛ انسان ها اگر در سایه ولایت اولیای الهی به ارزشها دست یابند سعادتمند شده و آخرتی آباد به آنان عطا می شود.

استاد حوزه علمیه تنهایی را سخت ترین عذاب الهی در قیامت و عالم برزخ بیان کرد و ادامه داد: در قرآن کریم آمده حیوان صفتان در عالم قیامت حتی یک نفر یار ندارند؛ هیچ ولایتی جز ولایت اولیای الهی در عالم هستی وجود ندارد که در قبال زحمات آن مزد و اجری از مردم درخواست نکنند؛ اولیای الهی هیچ دغدغه ای جز هدایت ناس ندارند.

وی با اشاره اینکه ائمه اطهار(ع) ولایت ناس دارند، گفت: اولیای الهی هدفی جز هدایت نداشتند و مردم به جای اینکه ایشان را یاری کنند حضرات معصومین را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه شیعی موظف هستند ولایت ائمه اطهار(ع) را با همه شئونات الهی آن برای مردم تبیین و تشریح کنند، گفت: پروردگار ولی همه مخلوقات است و ولایت او شامل ولایت تکوینی و تشریحی می شود؛ وسعت ولایت خداوند به اندازه عالم هستی است و وسعت ولایت پیامبراکرم(ص) و جانشینان ایشان نیز به همین مقدار است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه علم اولیای الهی از جانب خداوند به عطا شده و بی نهایت است، ابراز کرد: ولایت اولیای الهی ولایت نور، تربیت و رشد دادن است از این رو زمانی که مردم در سایه این ولایت قرار می گیرند رشد می یابند و نورانی می شوند و در قیامت با همان بزرگان محشور می شوند./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات