۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۶۱۹۲۶۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

"امید" قطب نمای حرکت انسان است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه امید قطب نمای حرکت انسان است، گفت: امید موتور محرک انسان به سوی هدف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کربلا و جریان عاشورا به انسان درس امیدواری می دهد، گفت: هر آنچه در اتفاقات رقم خورده و مصیبت هایی که برای امام حسین(ع) اتفاق افتاده دقت می کنیم، یک کلمه ناامید کننده هم نمی بینیم.

وی با اشاره به اینکه امید قطب نمای حرکت انسان است، افزود: امید موتور محرک انسان به سوی هدف است، از این رو باید دانست که یأس انسان را از حرکت در مسیر الهی باز می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه انسان در هیچ شرایطی نباید ناامید باشد، تأکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم یأس، کفران، شادی بی مورد و فخر فروشی چهارویژگی ناپسند انسان است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان نباید از رحمت اللهی ناامید شود، بلکه باید نسبت به پروردگار حسن ظن داشته باشد، عنوان کرد: طبق روایات انسان نباید هیچ گاه از رحمت خداوند ناامید شود و همواره به خود القا کند که مورد بخشش واقع نشده و به جهنم می رود.

وی در ادامه به بی بندوباری های دوران پیش از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی نبود بدون شک امروز ایران در اوج بی بندوباری قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه دینداری سطحی هیچ ارزش و اعتباری ندارد، ابراز کرد: انسان در دهه محرم باید دیدگاه خود نسبت به دین را عمیق کرده و آن را حفظ کند، نه اینکه با اتمام دهه اول محرم دینداری اش نیز به اتمام برسد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه گناه انسان را از همه چیز ناامید می کند، بیان کرد: طبق روایات، توبه به شرط «بازگشت»، «توبه عملی» و «حیا» مورد قبول درگاه الهی واقع می شود؛ در این صورت خداوند گناه های انسان را مورد بخشش قرار داده و آنها را به حسنه تبدیل خواهد کرد./841/ج

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات