۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۶۱۹۲۶۹
حجت الاسلام ذوالنور:

جهاد مسؤولان برخورد قاطع با فساد و تبعیض است |مردم از نابرابری‌ها گله دارند

جهاد مسؤولان برخورد قاطع با فساد و تبعیض است |مردم از نابرابری‌ها گله دارند
رییس کمیسیون امنیت ملی با تجلیل از اقدامات دستگاه قضا در برخورد با فساد، جهاد امروز مسؤولان را برخورد قاطع با فساد و تبعیض دانست و خواستار عزم جدی در این مسیر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مراسم عزاداری شب پنجم محرم در هیأت خادم الرضا با تأکید بر تبعیت کامل از ولایت فقیه در همه شرایط گفت: در زمان جنگ حضرت امام یک جمله فرمود که مهران به هر وسیله ای که هست باید آزاد شود و این فرمایش امام تمام قواعد و قوانین را کنار گذاشت و رزمندگان اسلام با وجود امکانات کم مجاهدت کردند.

وی افزود: اگر در آن زمان مسؤولان کشور این نکته را می گفتند کسی توجه نمی کرد اما وقتی امام به عنوان ولی فرمود همه پای کار آمدند تا فرمان ولی فقیه زمین نماند، امروز هم با باید نسبت به ولی فقیه اینگونه باشیم.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس با بیان این که دشمن با ایجاد شبهات متعدد درباره ولایت فقیه و رهبری سعی در ایجاد تردید نسبت به تبعیت مردم از ولایت دارد، اظهار داشت: دشمن می داند که اگر رابطه بین جامعه و امام را دچار خدشه کند می تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: بدانیم تاریخ تکرار می شود و باید امروز نقش خود را به خوبی بدانیم، کربلا تنها یک واقعه و حادثه نیست بلکه الگو و عبرتی برای زندگی انسان است، کربلا تکرار می شود و فرهنگ عاشورا و کربلا تاریخ را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که امام حسین(ع) معیار و قانون است و باید رسالت خود را بر اساس این معیار الهی ترسیم کنیم، ابراز داشت: اگر حضرت سیدالشهدا(ع) امروز بود چه می کرد؟ این سؤالی است که باید بر معیار کربلا و عاشورا پاسخ آن را پیدا و پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: هرچه داریم از کربلا و قیام امام حسین(ع) است، باید ببینیم چه کسانی حضرت را به شهادت رساندند، شریح قاضی انسان کوچکی نبود و در دوران حکومت امام علی(ع) و امام حسن(ع) هم قاضی بود اما با تطمیع فتوای قتل امام را از او گرفتند یعنی رانت، ویژه خواری، اختلاس و فساد می تواند تاریخ را تغییر دهد.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: امروز رییس قوه قضاییه با شجاعت و قاطعیت برای مبارزه با فساد ورود کرده است، چرا تا زمانی که با فساد درون قوه قضاییه برخورد می شود صدایی در نمی آید اما وقتی دستگاه قضا سراغ یقه سفیدها، امضا طلایی ها و ژنرال ها و نزدیکان برخی می رود صداها بلند شده و آژیرها به صدا در می آید؟

وی اضافه کرد: مردم از ابتدای انقلاب تا کنون هیچگاه از کمبودها و مشکلات گله نکردند و بار انقلاب را بر دوش کردند اما از فساد و تبعیض ناراحت هستند و این موضوع اعتماد آن ها را دچار خدشه کرده است، چرا عده ای هر روز با امکانات چاق تر شوند و دنده های عده ای دیگر خرد شود؟

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که اگر امروز در مبارزه با فساد اقدام جدی نکنیم در پیشگاه الهی مسؤول خواهیم بود، گفت: عدم توجه به مقابله جدی با فساد با توبه شب قدر بخشیده نمی شود، کم هستند جوانانی که در این شرایط دچار مشکلات جدی شده اند؟ کم هستند پدر و مادرهایی که شرمنده خانواده خود هستند؟

وی افزود: جهاد امروز مقابله و برخورد جدی و قاطع با فساد و مفسدان است و مسؤولان باید با قاطعیت در این مسیر حرکت کنند، با همه افراد با هر گرایش سیاسی که از مردم دزدی کرده باید برخورد جدی شود و تا صدای ترکیدن زالوهای فساد به گوش مردم نرسد اعتماد آن ها بازسازی نخواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: باید ببینیم چه چیز سبب شد که شریح قاضی فتوای قتل سیدالشهدا(ع) را بدهد، در جریان عاشورا حجت خدا و امام معصوم خطبه می خواند اما لقمه حرام مانع از شنیدن صدای حق حضرت می شود.

وی ادامه داد: امروز جهاد یک مسؤول مقابله با فساد و مفسدان است و همه باید در این مسیر عزم جدی داشته باشند، جهاد مسؤولان از بین بردن نابرابری ها، فساد و تبعیض است؛ کربلا و عاشورا باید در زندگی امروز جامعه جاری باشد و نقش خود را باید به خوبی بدانیم و به آن عمل کنیم.

تعداد بازدید : 9

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
محمد قمین
ارسال نظرات