به گزارش خبرگزاری رسا، مرحله اول داوری مسابقه ملی نمایشنامه‌نویسی گام دوم انقلاب اسلامی که سعید تشکری دبیر علمی آن است در مشهد برگزار خواهد شد.
این جشنواره همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی و در جوار حرم مطهر امام مهربانی‌ها، حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و با اقتباس از ادبیات فاخر ایران و جهان و با چهار هدف حمایت از تولید متون نمایشی ملی، اقتباس از کتب ادبیات ایران و جهان، بهره‌گیری از ابزار نمایش در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی و کشف استعداد‌های متعهد و جوان در کنار حضور چهره‌های ملی و صاحب سبک برای ارتقاء اصلی‌ترین مقوله تئاتر که نمایشنامه بوده برگزار می‌شود.
محور‌های این جشنواره شامل ادبیات پایداری و مقاومت، تاریخ نهضت اسلامی ایران، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ شهروندی، نظام سلطه و نهضت‌های آزادی‌بخش جهان، دستاورد‌های انقلاب، تاریخ اسلام و کودک و نوجوان بوده و ۵۷ عنوان کتاب برای این محور‌ها به عنوان منابع اقتباسی انتخاب شده است.
این نشست روز چهارشنبه با حضور داوران این جشنواره برگزار می‌شود. سعید تشکری (دبیر علمی و داور)، سیدمهدی شجاعی (داور)، نصرالله قادری (داور)، نادر برهانی مرند (داور) و شهرام زرگر (داور) بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنوراه را برعهده دارند.
بر اساس اعلام دبیر علمی این جشنواره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه قریب به ۱۸۰ اثر است که از سراسر کشور ارسال شده است. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
منبع: منانشر