۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۶۱۹۲۷۳

چاپ دوم «قصّه‌های روضه»

چاپ دوم «قصّه‌های روضه»
این مجموعه روایت گر داستان های کوتاه مذهبی در سه فصل با عناوین «خدای تعالی و حضرات مومنین»، «عالمان دینی» و «شهدا، پیرغلامان، هنرمندان و … است.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی به‌نشر، «قصّه‌های روضه» به کوشش بیژن شهرامی، روایتگر حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه خوانی پیشنهاد ویژه انتشارات به‌نشر برای کتاب دوستان است که به تازگی به چاپ دوم رسیده است.

این روز‌ها شور و حال حسینی تمامی قلب‌ها را به تسخیر خود درآورده است، با گذشت قرن‌ها از واقعه کربلا، اما مرثیه و روضه خوانی در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هر سال پر رنگ‌تر از سال‌های قبل ادامه می‌یابد.
روایاتی که ریشه در باور‌های مذهبی مردم دارد، از طریق مداحی و روضه خوانی نسل به نسل منتقل می‌شود تا این واقعه تاریخی برای همیشه در اذهان باقی بماند.
مجموعه «قصه‌های روضه» که برگرفته از خاطرات، داستان و روایات درباره اصحاب روضه می‌باشد به کوشش بیژن شهرامی روایت گر داستان‌های کوتاه مذهبی در سه فصل با عناوین «خدای تعالی و حضرات مومنین»، «عالمان دینی» و «شهدا، پیرغلامان، هنرمندان و …» است.
این اثر که به گفته مولف آن بر مبنای مطالعات و تحقیق میدانی انجام شده است، خاطراتی را از بزرگان بازگو می‌کند که در منابعی دیگر ذکر نشده است و برخی از قصه‌ها نیز از منابع دست اول و معتبری همچون لهوف، کامل الزیارات، دانشنامه جهان اسلام، ز مهر افروخته، قندان‌های همیشه پر، پارسای کویر و… استخراج شده اند.
چاپ دوم «قصه‌های روضه» در ۱۵۲ صفحه با تیراژ دو هزار نسخه، در قطع رقعی و با قیمت ۱۸۰ هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار دارد.
در یکی از قصه‌های این کتاب با عنوان «روضه دو نفری» می‌خوانیم: اهل محل فکر کرده اند که روضه عالم محل از فردا شروع می‌شود، به همین خاطر نیامده اند و حالا تنها صاحب خانه حضور دارد و منبری دعوت شده!
ابتدا منبری که از علمای بزرگ شهر است، روضه می‌خواند و صاحب خانه می‌گرید و سپس به عکس، آخر سر هم چای روضه را می‌نوشد و به این می‌اندیشد که روضه، روضه است، چه با یکی دو نفر برگزار شود، چه با هزار نفر.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
ارسال نظرات