۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۱۹۲۷۵
سیاست‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصادی مقاومتی؛

در چاپ نخست کتاب "افق نویدبخش"

در چاپ نخست کتاب
نویسنده در چهار فصل نخست کتاب، به تعریف اقتصاد مقاومتی و چرایی اتخاذ این الگوی اقتصادی و معرفی عوامل تحریم‌ها و راه‌حل‌های برون‌رفت از آن‌ها می‌پردازد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نشر به نشر، چاپ نخست کتاب افق نویدبخش به کوشش ناصر عابدی که به سیاست‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در موضوع اقتصادی مقاومتی می‌پردازد، به همت انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.
در بخشی از این کتاب آمده است: «اقتصاد مقاومتی، اقتصاد پویا، هدف‌دار و نتیجه‌بخشی است که بر پایه بنیان‌های علمی و تحقیقاتی متناسب با سازوکار‌های این مرز و بوم بنا شده است. این الگوی اقتصادی برای حفظ کرامت و حرمت میهن، و تداوم بقای کشور عزیزمان ایران، در برابر فشار‌ها و تنگنا‌های اقتصاد جهانی طراحی شده است. اقتصاد مقاومتی با طراحی و تدبیر بلند مدت تحقق پیدا می‌کند و متکی بر فکر و اندیشه و نیرو‌های درونی، همچنین الگوی الهام‌بخشی منطبق بر نظام اقتصاد اسلامی است. این استراتژی اقتصادی، الگویی شعاری و آرمانی و دور از دسترس نیست، بلکه آرمانی متعالی است که به شرط بسترسازی و اقدام و عمل، توسعه و پیشرفت به بار می‌آورد.»

کتاب افق نویدبخش در ۱۰ فصل تهیه و تنظیم شده است که چهار فصل نخست، آن به تعریف اقتصاد مقاومتی و چرایی اتخاذ این الگوی اقتصادی و معرفی عوامل تحریم‌ها و راه‌حل‌های برون‌رفت از آن‌ها می‌پردازد.

فصل پنجم تا نهم کتاب وظایف نهاد‌های مختلف اعم از بخش دولتی و خصوصی را مشخص کرده است تا هریک از افراد و آحاد جامعه، برای موفقیت در اجرای این طرح ملی، نسبت به وظایف خود و دیگر افراد آشنا شوند و بر مبنای ساختار‌های تعریف شده برنامه ریزی، حرکت و تلاش کنند.

فصل پایانی کتاب هم انتظاراتی که از اقتصاد مقاومتی می‌رود و همچنین امید‌های ناشی از اجرای این طرح ارائه شده است. چاپ نخست کتاب ” افق نویدبخش” در ۲۸۸ صفحه از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به مباحث اقتصادی قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ مراجعه کنند. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
ارسال نظرات