۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۱۹۲۸۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

مسلمانان با عمل و رفتار مبلغ دین اسلام باشند

مسلمانان با عمل و رفتار مبلغ دین اسلام باشند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام دین انسان ساز است، گفت: مسلمانان با عمل و رفتار مبلغ دین اسلام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع امیر(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امامت به منزله سر برای بدن است.

وی با بیان اینکه در شأن امامت پنج مساله محبت، ولایت، اطاعت، معرفت و شباهت وجود دارد، بیان داشت: انسان ممکن است نماز و روزه به جای بیاورد و هرساله در حج شرکت کند و در میدان جهاد به شهادت برسد اما اگر این فرد ولایت اهل بیت(ع) را قبول نداشته باشد اعمال او نزد خداوند پذیرفته نمی شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه بسیاری از مسلمانان در مساله امامت حق بودن اهل بیت(ع) را شناختند اما نپذیرفتند، ادامه داد: قرآن کریم در این زمینه می فرماید: این افراد بیمار هستند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است، اظهار داشت: دین اسلام به تدریج در طول 23 سال به اوج و کمال خود رسید.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: هر کاری انحام می دهید منت نگذارید، همچنین آمده صدقه خود را با منت گذاری باطل نکنید؛ اما خدایی که خودش این سفارش را دارد در آوردن دین اسلام بر سر دینداران منت می گذارد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه انسان ها پیش از اسلام در گمراهی کامل به سر می بردند، گفت: خداوند به واسطه اسلام، دینداران را به سوی ایمان هدایت کرد، روح اسلام ائمه اطهار(ع) هستند و این منتی بی نظیر است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اسلام کاملترین، آخرین و معتبرترین دین الهی است، بیان کرد: تنها کسی که حق دارد دین را تعیین کند خداوند است؛ دین الهی برنامه جامعی است که برای سعادت انسان از ناحیه خداوند صادر شده از این رو تعیین کننده دین اسلام خداوند است.

وی تبلیغ دین اسلام را بسیار مهم و ارزشمند بیان کرد و گفت: خداوند در قیامت از مسلمانان سوال می کند که شما برای تبلیغ دین اسلام چه کاری انجام دادید، بر این اساس مسلمانان باید مبلغ دین اسلام باشند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه اسلام دین انسان ساز است، عنوان کرد: در اسلام تعصب های نژادی، ثروتمند بودن، مقام و منصب داشتن جایگاهی ندارد و همه انسان ها با هم برابر هستند./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات