۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۱۹۲۸۸
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

هدف مجالس عزا عملی شدن پیام های عاشورا است

هدف مجالس عزا عملی شدن پیام های عاشورا است
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه یکی از درس های عاشورا مقابله با منکر است، گفت: هدف مجالس عزا و روضه عملی شدن پیام های عاشوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در مدرسه علمیه آیت الله خوانساری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از درس های عاشورا مقابله با منکر است، گفت: هدف مجالس عزا و روضه عملی شدن پیام های عاشوراست.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه عملی شدن سایر واجبات وابسته به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: مرتبه ای از امر به معروف و نهی از منکر ایثار و فداکاری است که در زمان امام حسین(ع) وضعیت جامعه به این حد رسیده بود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شجره دین را درحال خشکیدن می دید، اظهار داشت: تنها چیزی که سبب زنده ماندن دین می شد خون امام حسین(ع) بود که آن را فدای اسلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد شهادت امام حسین(ع) را سبب در هم پیچیده شدن دودمان بنی امیه دانست و ابراز کرد: شهادت امام حسین (ع) باعث شد دشمن رسمی دین از میان برود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: از جمله درس های کربلا این است که ادب باعث نجات از گمراهی می شود که این اتفاق در مورد حر بن یزید افتاد.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی تفکر حر بن یزید را در زندگی پیاده کند اهل نجات است، گفت: دنیا محل گذر است و همه مقام های دنیایی عنوانی عاریه ای هستند و کرامات دنیا از بین رفتنی است اما شهادت، سعادت حقیقی را در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان اینکه شجاع ترین مردم کسی است بر هوای خود غلبه کند، اظهار داشت: حر بن یزید خود را میان بهشت و آتش می دید و بهشت را انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ شرایطی نباید از رحمت و بخشش خداوند متعال ناامید شد، ابراز کرد: امام رحمت الله واسعه است و حتی کسی را که بین خانواده او و آب فرات حائل شده است را می بخشد.

وی افزود: از نظر تاریخی مشخص نیست برخورد امام حسین(ع) و حربن یزید ریاحی در چه منطقه ای واقع شده اما امام حسین(ع) در صبح روز برخورد به اصحاب دستور دادند تمام ظرف های شان را پر از آب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه حر بن یزید دشمن امام حسین(ع) بود و قاعدتا نباید به او آب داده می شد عنوان کرد: یکی از یاران حر می گوید از شدت ضعف توان گرفتن مشک را نداشتم که خود امام حسین(ع) آمدند و آب را به من نوشاندند./1350/ج

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات