۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۱۹۳۱۹
امام جمعه نجف:

آمریکا حامی مراجع دروغین است

آمریکا حامی مراجع دروغین است
امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد که آمریکا درپی ضربه زدن به مرجعیت و حمایت از مراجع دروغین است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی در مراسم های که به مناسبت دهه اول ماه محرم تحت عنوان «نقش شیعه در طول تاریخ» در حسینیه فاطمه کبری برگزار می شود، به برنامه ای که تحت عنوان «فساد دینی در عراق» از شبکه آمریکایی «الحرة» پخش شد، اعتراض کرد و گفت: این برنامه در راستای فعالیت های آمریکا برای ضربه زدن به مرجعیت دینی عراق صورت گرفته است زیرا آنان به خوبی از قدرت مرجعیت در نزد شیعیان به ویژه پس از نهضت امام حسین (علیه السلام) به خوبی آگاه هستند.

وی افزود: حق واضح است و آمریکا نمی تواند مسائل مختلف را با یکدیگر مخلوط کند و با معرفی افراد گوناگون به ایجاد انشقاق در میان شیعیان و به طور کل، امت اسلامی بپردازد.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: در گذشته شاهد حضور مراجع دروغین بوده ایم و اکنون نیز برخی ادعای مرجعیت و دیدار با امام مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) می کنند که دروغ می گویند.

وی ادامه داد: شیعه در طول تاریخ به دو قسمت تقسیم شدند، قسمت اول نظیر زیدیه، اسماعیلیه و غیره هستند که در برخی از دوران ها و در برخی از کشورها توانستند حکومتی را تاسیس و اداره کنند و قسمت دوم، شیعه اثنی عشری هستند که ملتزم به خط ائمه اطهار (علیهم السلام) و نائبان به حقش هستند. مساله اساسی پیروی از ائمه (علیهم الاسلام) است.

شایان ذکر است که شبکه تلویزیونی الحره آمریکا اخیراً نهادهای دینی در عراق را متهم به فساد کرده بود.

هیئت رسانه و ارتباطات عراق نیز اعلام کرد که تدابیر قانونی را علیه کسانی که به نهادهای دینی در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای در عراق اهانت کرده‌اند، اتخاذ خواهد کرد.

در همین حال، ائتلاف فتح در عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اهانت شبکه الحره به نهادهای دینی و مرجعیت عالی دینی عراق را محکوم کرد و آن را تجاوزگری آشکار علیه امت اسلامی و دین اسلام و مقدسات مسلمانان و جایگاه شامخ مرجعیت دانست.

این ائتلاف با اشاره به خط‌مشی صهیونیستی شبکه الحره، از دولت عراق خواست تا همه تدابیر قانونی را علیه این شبکه اتخاذ کند.

فراکسیون جریان حکمت ملی عراق به‌ریاست سید عمار حکیم نیز گزارش اهانت‌آمیز شبکه الحره به نهادها و شخصیت‌های مرتبط با مرجعیت دینی در این کشور را یک تعدی آشکار دانست و از هیئت رسانه و ارتباطات عراق خواست تا این شبکه را بازخواست کند و دفاترش در عراق را ببندد.

این فراکسیون با محکوم کردن گزارش اهانت‌آمیز شبکه الحره تأکید کرد که این گزارش مغایر با اصول شفافیت، بی‌طرفی و درستی و خارج از حد و مرز ادب و اخلاق حرفه‌ای و منشورهای خبرنگاری است.

ارسال نظرات