۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۱۹۳۴۵

احضار ۴ روحانی شیعه به دلیل حضور در مراسم عزاداری حسینی

احضار ۴ روحانی شیعه به دلیل حضور در مراسم عزاداری حسینی
دولت بحرین در ادامه اعمال محدویت برای شیعیان جهت برگزاری مراسم عزاداری حسینی، چهار روحانی شیعه را به مراکز بازجویی احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان امنیتی بحرین چهار نفر از روحانیون شیعه و خطیبان حسینیه‌ها را احضار و دو نفر از آن‌ها را به دلیل مشارکت در مراسم عزاداری حسینی بازداشت کردند.

فعالان اجتماعی می‌گویند که مسئولان بحرین شیخ «عبدالمحسن الجمری»، شیخ «منیر المعتوق»، شیخ «قاسم زین‌الدین» و شیخ «محمود العجیمی» را احضار کرده و پس از بازجویی الجمری و المعتوق را آزاد و العجیمی و زین‌الدین را بازداشت کرده‌اند.

مسؤولان امنیتی مصر از سال ۲۰۱۱ خطیبان و ائمه حسینیه‌ها را به اتهام شرکت در مراسم عزاداری حسینی و ایراد خطبه بازداشت می‌کنند که همین امر اعتراض سازمان‌های حقوقی را به دنبال داشته و آن‌ها این اقدامات دولت بحرین را در راستای اعمال محدودیت در برابر انجام مراسم دینی شیعیان دانسته‌اند.

از سوی دیگر «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین دو روز پیش با تهدید علیه شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری حسینی، گفت که هرگز اجازه نخواهند داد شرکت‌کنندگان در مراسم عاشوراء، شعارهای سیاسی سر دهند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات