۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۱۹۳۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛

خشم و هراس وهابیون از برگزاری مراسم شیرخوارگان در جهان + فیلم

خشم و هراس وهابیون از برگزاری مراسم شیرخوارگان در جهان + فیلم
استاد حوزه علمیه با اشاره ممانعت وهابیون از برگزاری مراسم شیرخوارگان در جهان، گفت: وهابیون معتقدند این مراسم‌ها دودمان وهابیت را از بین خواهد برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم، امروز، در مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، علما و طلاب در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به بیان اهداف و پیامدهای قیام امام حسین (ع) پرداخت و گفت: در قرآن کریم درباره حضرت عیسی و موسی(ع) کلمه وجاهت به کار برده شده است؛ زیرا مردم آن دوران قصد داشتند که با تهمت و افترا، آبروی این دو پیامبر را نزد امت خویش از بین ببرند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی ابراز کرد: مردم آن دوران حضرت موسی(ع) را به قتل برادر و عمل نامشروع متهم کردند که خداوند نقشه آن‌ها را برهم زد و به ایشان لقب «وجیها عندالله» را اعطا کردند و همچنین آن‌ها مادر حضرت عیسی(ع) را متهم به عمل نامشروع کرد؛ اما خداوند به ایشان نیز وجاهت در دنیا و آخرت اعطا کرد و در این زمان بسیاری از مردم پیروان حضرت عیسی(ع) هستند.

 وی در ادامه، به بررسی عوامل کسب و از بین رفتن وجاهت و آبرو نزد مردم در روایات پرداخت و گفت: انجام واجبات و ترک محرمات و عبودیت در درگاه الهی سبب کسب وجاهت می‌شود و همچنین شرب خمر، عیب‌جویی از دیگران، نشست و برخاست با نااهلان سبب از بین رفتن آبرو نزد مردم و در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی بیان کرد: در زیارت عاشورا، تعبیر «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی عِنْدَكَ وَجِیها بِالْحُسَینِ علیه السلام فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ» به کار برده شده است؛ بنابراین افرادی که در مجالس عزای امام حسین(ع) حضور می­ یابند و برای سیدالشهدا(ع) به سوگواری می‌پردازند، نزد مردم و خداوند، همچنین در دنیا و آخرت آبروی کسب خواهند کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش، به ثواب گریه و بکاء بر سیدالشهدا در روایات اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان دینی هیچ زمانی توصیه نکرده بودند که اثر و تألیفاتی را که سالیان طولانی برای آن زحمت کشیده‌اند با خویش خاک کنند؛ اما آن‌ها همواره توصیه می‌کردند که دستمال اشکی را که بر اباعبدالله همراه خویش داشتند، با آن‌ها دفن کنند.

وی با بیان اینکه حماسه عاشورا از سه رکن استدلال، حماسه و عاطفه تشکیل شده است، گفت: برخی از مواقع استدلال‌های عقلی و حماسه برای تغییر روش مردم مفید نخواهد بود؛ بلکه عواطف و احساسات سبب تغییر روش مردم خواهد شد؛ از این رو روضه و بکا بر سیدالشهدا سبب احیای قلوب و اصلاح بسیاری از افراد خواهد شد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه در نخستین جمعه محرم مراسم شیرخوارگان برگزار می‌شود، بیان کرد: علمای وهابی گفته‌اند در هر جای دنیای از برگزاری مراسم شیرخوارگان جلوگیری شود؛ زیرا این مراسم دودمان وهابیت را از بین خواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در بخش دیگر سخنانش، بر اهمیت احیای مقتل خوانی در روز عاشورا تأکید کرد و گفت: مداحان و مبلغان به سبب اینکه به مقاتل معتبر بی‌توجهی کرده‌اند، سبب شده است که روضه‌های دروغین و بیان زبان حال یاران امام حسین(ع) در مجالس عزاداری رشد کند.

این کارشناس دینی در پایان سخنانش بیان کرد: حوزه‌های علمیه برای مبلغان کلاس‌های آموزشی روضه‌خوانی و فن رثا را به صورت علمی و کاربردی برگزار کنند تا مقتل‌خوانی و بیان روضه‌های معتبر در مجالس عزاداری احیا شود./998/ج

تعداد بازدید : 7

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
میثم صدیقیان
ارسال نظرات