۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۱۹۳۵۷
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

خدمت به مردم بهترین لبیک به فرمایشات رهبری است

خدمت به مردم بهترین لبیک به فرمایشات رهبری است
سردار سلیمانی گفت: فرهنگ ایثار در دوران دفاع مقدس بذل جان بوده و در شرایط فعلی فداکاری برای مردم و رفع مشکلات آن‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ظهر امروز در یادواره شهدای عشایری استان چهارمحال و بختیاری که با حضور عموم مردم به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که قرن‌ها تحت سلطه رژیم پهلوی بوده و بیگانگان بر کشور سلطه داشتند، گفت: مردم ایران به ویژه عشایر غیور خوش درخشیدند و توانستند تحولی عظیم در دنیا به وجود آورند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همیشه به دنبال سلطه بر ایران اسلامی بوده است، ادامه داد: در طول تاریخ، عشایر بختیاری و قشقایی هیچ گاه در برابر زور و سلطه بیگانگان سرتعظیم فرود نیاوردند و این از شجاعت و مردانگی آن‌ها نشأت می‌گیرد.

سردار سلیمانی با اشاره به نقش بی بدلیل عشایر در شکل گیری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید قدر عشایر را بدانیم و از این ظرفیت عظیم برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی نهایت استفاده را بکنیم.

وی با اشاره به جنگ ۸ ساله‌ای که دشمن بر ایران اسلامی تحمیل کرد، گفت: شرایط کشور به گونه‌ای بود که به هیچ عنوان آماده جنگ نبود، اما امام راحل با بینش و بصیرت بالا توانست صحنه جنگ را مدیریت کند تا حتی یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تمام تصور صدام این بود که ما توان مقاومت را نداریم، اظهار کرد: ملت ایران به جای انتخاب راهبرد مذاکره راهبرد مقاومت را انتخاب کرد و با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در میدان نبرد، پیروز معرکه شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر امروز از شهدا صحبت می‌کنیم و یادواره‌ای برای آن ‎ها می‌گیریم، هدف این است که چه راهی را رفته ایم که توانستیم این دستاورد‌ها را برای جهان اسلام، شهدا و ملت ایران رقم بزنیم، تصریح کرد: ملت ایران توانست نظام مقتدر را به زانو درآورد و چالش بزرگ را به فرصت سازنده تبدیل کند و این دستورد کوچکی نیست.

سردار سلیمانی با بیان اینکه خوشبختانه با جنگ هشت ساله دفاع مقدس، دنیا جمهوری اسلامی را باور کرد، گفت: به یقین کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی در چارچوب راهبرد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، به طوری که استقلال کشور در این دوران محقق شد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت امروز کشور ریشه در دوران دفاع مقدس و در بستر خون شهدا دارد، ابراز کرد: راهبرد مقاومت و ایستادگی در طول ۴۰ سال گذشته برای ما تعیین کننده دستاورد‌های بزرگ بوده که این‌ها برگرفته از مکتب عاشورا یعنی هیهات من الذله است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، خدمت به مردم را بهترین لبیک به فرمایشات رهبری دانست و افزود: فرهنگ ایثار در دوران دفاع مقدس بذل جان بوده و در شرایط فعلی فداکاری برای مردم و رفع مشکلات، مناطق کمتر برخوردار، عشایر، روستاییان، نظام و مسؤولان است؛ بنابراین لازم است به مناطق کمتر برخوردار کشور توجه ویژه‌ای صورت گیرد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات