۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۱۹۳۹۰
حجت الاسلام میرزامحمدی:

تحقق امر به معروف نیازمند عزم ملی راسخ است

تحقق امر به معروف نیازمند عزم ملی راسخ است
استاد حوزه علمیه قم اقامه فرائض در جامعه اسلامی مبتنی بر تحقق امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزم راسخ ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین رسالت های پیامبر اکرم(ص) به شمار می رود، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر نخستین رسالت پیامبر اسلام(ص) بوده و از سایر رسالت ها به مراتب مهم تر و با اهمیت تر است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات سوره توبه، امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی های بارز مردان و زنان مؤمن است، اظهار داشت: مردان و زنان مؤمنی که مزین به امر به معروف و نهی از منکر هستند، مشمول رحمت بیکران الهی خواهند شد.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مؤمن را از منافق متمایز می کند، عنوان کرد: انسان های مؤمن باید همواره از کسانی که دعوت به گناه کرده و سعی می کنند انسان را از فرهنگ اهل بیت(ع) دور کنند، پرهیز کرده و آنها را به دوستی بر نگزینند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزء شؤون و صفات بارز پروردگار است، خاطرنشان کرد: آن مسأله ای که سبب برتری مسلمانان از سایر مذاهب می شود، امر به معروف و نهی از منکر است؛ در هر جامعه ای که معروف تجلی پیدا کند، منکر از آن رخت برمی بندد.

وی در ادامه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را «امر به معروف و نهی از منکر» دانست و تأکید کرد: ایشان در شرایطی دست به قیام زدند که تمامی اهداف دین رو به حاشیه رفته و منکرها جای معروف ها را گرفته بود، از همین جهت حضرت(ع) مصلحت دیدند با اهدای خون خودشان امت در خواب رفته را بیدار کنند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در فتنه 88 صورت می گرفت، فرصت اقدام از فتنه گران گرفته می شد، گفت: فتنه گران در سال 88 منکراتی همچون روزه خواری در ملأ عام و در روز قدس، تمسخر نماز جمعه و دهن کجی به مناسک عبادی را به صورت علنی انجام می دادند و مؤمنان باید به صورت جدی آنها را مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار می دادند.

وی تأکید کرد: خواص در فتنه 88 باید بر مبنای دین و امر به معروف و نهی از منکر عمل می کردند و با اعلام برائت از فتنه گران دوستی های چندین و چند ساله را مبنای رفتار خود قرار نمی دادند؛ سکوت مؤمنان در برابر فتنه ها سبب می شود تا باطل در لباس حق جلوه کرده و دین الهی زیر پای طاغوت پایمال شود.

استاد حوزه علمیه قم اقامه فرائض در جامعه اسلامی مبتنی بر تحقق امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزم راسخ ملی هستیم؛ ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب می شود تا هیچ دعایی از افراد مورد استجابت قرار نگرفته و اشرار بر آنها مسلط شوند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات