۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۹۴۱۷
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

مرحوم آیت الله بروجردی شیعه را به جهان معرفی کرد

مرحوم آیت الله بروجردی شیعه را به جهان معرفی کرد
آیت الله صدیقی با بیان اینکه مرحوم آیت الله بروجردی شیعه را به جهان معرفی کرد، گفت: ایشان نخستین مبلغ شیعی را به سوی غرب گسیل داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) امروز در مسجد جامع بازار تهران گفت: خداوند متعال بندگانش را دوست دارد زیرا آنان منسوبان الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند بر اساس همین دوستی و محبت آدمی را در عالم دنیا مستقر کرد، ادامه داد: تمام موجودات آسمان و زمین خداوند را تسبیح می کنند و جز بندگی وظیفه ای ندارند؛ اما خداوند بشر را به عالم دنیا فرستاد تا با اراده خودش تسبیح الهی گفته و از گناه‌ انجام داده اش توبه کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه توبه از گناه جهاد با نفس است، ابراز کرد: ملائکه هرگز مرتکب معصیت نمی شوند که بخواند توبه کنند، تمامی ملائک دارای رتبه و درجه هستند و هیچ یک آرزو ندارند که به مراتب بالاتر دست یابند بر همین اساس در میان آنان برعکس انسان ها نزاع و اختلاف رخ نمی دهد.

مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انبیا و اولیای الهی الگوی انسانها محسوب می شوند، گفت: انسان اگر براساس علم و معرفت با صفت حیوانی خود مقابله کند مقامش از ملائکه هم بالاتر می رود؛ قلب ائمه اطهار(ع) سراسر محبت بود و مکمل انبیای گذشته محسوب می شدند و از هر گناه و معصیتی معصوم بودند.

وی ادامه داد: حریم ائمه اطهار(ع) پاک و گوهر وجودشان سراسر طهارت است. خداوند متعال از انسان ها خواسته تا طهارت پیشه کنند و از شرک ورزیدن به پروردگار بپرهیزند.

آیت الله صدیقی ریا را شرک بالله دانست و گفت: این نوع شرک خانمان سوز است، انسان های ریاکار ورشکستگان عالم آخرت هستند، آنان عملی در آخرت پیدا نمی کنند.

مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه علما و بزرگان دین اهتمام ویژه ای به خودسازی داشتند، ابراز کرد: مرحوم آیت الله بروجردی اهل خودسازی و تهذیب نفس بودند، آثار و برکاتی که ایشان برای دنیای شیعه به ارمغان آوردند کم نظیر بود، مرحوم آیت الله بروجردی نخستین مرجعی بودند که در دنیای اسلام، مذهب شیعه را به خورد اهل تسنن دادند تا دنیای اهل تسنن، شیعه را به عنوان مذهب رسمی بپذیرند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله بروجردی فقه جعفری را در دانشگاه الازهر مصر رسمی کردند و در آنجا برای شیعه کرسی به راه انداختند، ایشان نخستین مرجعی بودند که به دنیای غرب مبلغ فرستادند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه حقانیت مکتب اسلام کاملا روشن و واضع است، ابراز کرد: برای رسیدن به کمال مبارزه با هوای نفس و دل بریدن از تعلقات دنیوی ضرورت دارد. کسانی که اعتقاد به مرگ و قیامت دارند اعمال و رفتار خود را برمبنای سبک زندگی ائمه اطهار(ع) تنظیم می کنند.

مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان مومن زبان و قلوبش یکی است، ابراز کرد: در میان انبیای الهی کسی به اندازه پیامبراکرم(ص) برای بشر خیر به ارمغان نیاورده است. اسلام تمام نیاز دنیوی و اخروی انسان را در قرآن کریم بیان کرده است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات