۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۶۱۹۴۱۸
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی مطرح کرد؛

همکاری ستاد امر به معروف و حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ امر به معروف

همکاری ستاد امر به معروف و حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ امر به معروف
عضو جامعه مدرسین با اشاره به تفاهمنامه ستاد امر به معروف و حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ امر به معروف گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با گرامیداشت هفته امر به معروف گفت: وظیفه ستاد امر به معروف هماهنگی و تفاهم با دستگاه ها و نهادها است.

وی افزود: امسال برای ایام محرم از ائمه جماعات مساجد خواستیم که درباره فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بیشتر بحث و گفت وگو کنند تا مردم بیشتر با وظایف خود در این زمینه آشنا شوند، همچنین از مبلغان نیز خواسته شد تا در ایام تبلیغی به این مسأله مهم بپردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بیش از 250 هزار محصل در قم مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته بنا شد که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس ترویج داده شود و آموزش و پرورش در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

وی ادامه داد: حدود هزار نفر از معلمان آموزش داده شده اند تا در زمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان در زمینه امر به معروف فعال باشند، تفاهم نامه ای با مدیریت حوزه های علمیه امضا شد تا حوزه ها با ستادهای امر به معروف در کشور همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که برنامه ای 5 ساله درباره امر به معروف تهیه شده که با همکاری ستاد و حوزه های علمیه پیگیری می شود، ابراز داشت: خوشبختانه این برنامه 5 ساله در سراسر کشور پیگیری می شود و قدم های خوبی برداشته شده است.

وی عنوان کرد: کار در زمینه امر به معروف و نهی از منکر حساس و ظریف است که باید با دقت و هماهنگی انجام شود، شورای اندیشه ورزی متشکل از نمایندگان دانشگاه، حوزه، بسیج، بسیج و سایر نهادها وجود دارد که در جلسات خود درباره موضوعات بحث و گفت وگو می کنند تا کارها با وحدت رویه پیش رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام ادارات تشکیل شده و باید مورد اهتمام باشد و امیدواریم که با فعالیت های جدی این شوراها شاهد آثار و نتایج اقدامات باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد قمین
ارسال نظرات