۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۶۱۹۴۲۲
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

ثبات قدم در راه حق کار دشواری است

ثبات قدم در راه حق کار دشواری است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: از نگاه قرآن رسیدن به راه حق کار آسانی است، اما ماندن و ثابت قدم بودن در راه حق سخت و دشوار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل پنجشنبه شب در ششمین شب از ماه محرم در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم برگزار شد، گفت: موضوع عاقبت به خیری یکی از مفاهیم دقیق و مورد تاکیدی است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.

وی افزود: در واقعه کربلا برخی عاقبت به خیر و در نقطه مقابل آن برخی دیگر عاقبت به شر شد و زندگی برخی به بهشت و برخی دیگر به جهنم ختم شد.

به گفته وی زندگی انسان‌ها با پیچ و خم‌های بسیار زیادی همراه است و بالا و پایین‌های زیادی دارد، اما آنچه بیش از هر چیز مهم است این است که سرانجام و عاقبت انسان چه جایگاهی خواهد بود.

حجت الاسلام شاه فصل گفت: برخی زندگی خوبی دارند و عاقبت خوبی هم دارند و برخی دیگر در زندگی خود شر هستند و عاقبت آن‌ها شر است، اما تعداد اندکی نیز زندگی خوب دارند، اما عاقبت شان به شر ختم می‌شود و تعداد کمی نیز زندگی شر دارند، اما عاقبت نیک دارند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: یکی ار دعا‌های مورد تأکید قرآن که می‌فرماید، «رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا» از خدا می‌خواهیم تا بعد از اینکه ما را هدایت کرد کمک کند تا گرفتار انحراف نشویم.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: از نگاه قرآن رسیدن به راه حق کار آسانی است، اما ماندن و ثابت قدم بودن در راه حق سخت است، از این رو انسان هیچگاه نمی‌تواند اطمینان داشته باشد تا پایان عمر در راه حق ثابت قدم باشد.

وی افزود: انسان در هر جایگاه و مقامی که قرار داشته باشد نمی‌تواند در امان باشد و همیشه در معرض فریب شیطان و لغزش است، بنابراین انسان تا آخرین لحظه عمر خود نمی‌تواند به خود اطمینان داشته باشد که در راه حق باقی بماند و منحرف نشود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان استقامت در کار خیر را مهم دانست و با اشاره به اینکه انفاق را با هدف ثبات قدم در کار انجام دهید، افزود: کسانی که اهل انفاق هستند در دین پایدار هستند، از این رو کسی که انفاق می‌کند بیشتر از دریافت کننده انفاق سود می‌برد.

به گفته وی انفاق کننده مستمر به دلیل دریافت ۷۰۰ برابری پاداش و تثبیت شدن ثبات قدم در دین در واقع به خودش کمک کرده است.

حجت الاسلام شاه فضل از وقف مال بعنوان صدقه جاریه مستمر برای انسان یاد کرد و گفت: وقف مال صدقه جاریه و مستمری است که آثار و دستاورد‌های آن حتی برای بعد از مرگ انسان نیز ادامه دارد.

وی از فقر برای کمک به عاقبت به خیری انسان نام برد و اضافه کرد: کسانی که اهل صبر و تقوا هستند به دلیل ثبات قدم در دین، شیطان و شیطان صفتان نمی‌توانند آن‌ها را فریب بدهند./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات