۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۱۹۴۳۲
آیت الله اراکی:

برخی هنوز آمریکا را کلید حل مشکلات می دانند| به جای کدخدا، خدا را باور کنیم

برخی هنوز آمریکا را کلید حل مشکلات می دانند| به جای کدخدا، خدا را باور کنیم
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با انتقاد از این که برخی هنوز آمریکا را کلید حل مشکلات می دانند،گفت: برخی باور ندارند که خدا می تواند به جای توسل به کدخدا مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شب ششم محرم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که به فرموده قرآن ایمان و عمل باید توأمان باشند، گفت: گاهی برخی افراد باور ابتدایی دارند اما اهل عمل نیستند.

وی افزود: صرف باور نمی تواند رفتار و فرهنگ جامعه را جهت دهی کند بلکه این باور باید در کنار محبت و همراه با عمل باشد تا شاهد آثار آن در جامعه باشیم.

نماینده خبرگان رهبری عشق به قرآن و اهل بیت(ع) را جهت دهنده اعمال و رفتار انسان دانست و اظهار داشت: قرآن کریم به مسلمانان سفارش کرده که عشق به کتاب و عترت داشته باشند و از دشمنان خدا بیزار باشند، از این رو تولی و تبری از مسائل مهم اسلامی محسوب می شود.

وی اسلام را به معنای تسلیم در برابر اوامر الهی دانست و ادامه داد: گاهی برخی در زبان ایمان خود را بیان می کنند اما در دل تسلیم نیستند که به آن ایمان تصدیقی گفته می شود در حالی است که ایمان انسان باید تسلیمی باشد، برخی در زبان به نبوت و امامت گواهی می دهند اما در زمان تسلیم و عمل تبعیت نمی کنند.

آیت الله اراکی وارونگی هویت جامعه را سبب بی تأثیری معجزات و آیات الهی بر مردم عنوان کرد و ابراز داشت: امام حسین(ع) با قیام خود در برابر انحراف ایستادند و عشق به خوبی ها و نفرت از بدی ها را در انسان ها متجلی کردند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم، گفتمان مستکبران جهان را مشترک دانست و عنوان کرد: استکبار می گوید که علم، پیشرفت و روزی جوامع باید توسط آن ها تأیید و داده شود یعنی همان حرفی که زمانی فرعون گفت و امروز دولتمردان آمریکایی بیان می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از از این که برخی هنوز آمریکا را کلید حل مشکلات می دانند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند در زمان جنگ در برهه ای شرایط کشور بسیار سخت و بحرانی شده بود و به این نتیجه رسیدیم که از یکی از کشورهای دوست وامی دریافت کنیم که این کشور درخواست ما را رد کرد و همین موضوع سبب شد که با توکل بر خدا و اتکای به خود جنگ و کشور را بدون کمک دیگران اداره کنیم.

وی اضافه کرد: چگونه برخی هنوز با وجود این که بدعهدی ها و نامردی های آمریکا را دیدند و از سوی دیگر معجزات الهی را در کمک به انقلاب اسلامی مشاهده کردند آمریکا را حلال مشکلات می دانند و باور ندارند که خداوند متعال می تواند به جای توسل به کدخدا مشکلات را حل کند.

آیت الله اراکی با تأکید بر استفاده از افراد لایق و شایسته در پست های مدیریتی گفت: وقتی از افراد بی تجربه برای پست های مهم و حساس اقتصادی استفاده شود مشخص است که در سخت ترین شرایط سرمایه های کشور را نابود می کنند و به باد می دهند، چرا چنین افراد بی تجربه ای بدون دقت انتخاب می شوند که برای کشور مشکل درست کنند؟

محمد قمین
ارسال نظرات