۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۹۴۳۴
رییس قوه قضاییه اعلام کرد؛

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات مجموعه قضایی استان زنجان

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات مجموعه قضایی استان زنجان
رییس قوه قضاییه از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات مجموعه قضایی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر یک روزه خود و مسئولان عالی قضایی به استان زنجان، به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت و تصریح کرد: هفت هیات ظرف دیروز و امروز در شهرستانهای استان زنجان به بررسی عملکرد و مشکلات مجموعه قضایی این استان پرداختند که گزارش این هیأت‌ها در جلسه شورای عالی قضایی استان ارائه و مقرر شد اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات مجموعه قضایی استان زنجان و سازمان‌های تابعه اختصاص یابد.

رییس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سرمایه انسانی استان زنجان شامل مردمان متدین و پرتلاش، دستگاه‌های فرهنگی را برای کمک به جریان پیشگیری از جرم و کاهش پرونده‌های قضایی فراخواند.

آیت الله رئیسی با اشاره به دستورات صادره در خصوص مقابله با زمین خواری در استان زنجان، اظهار کرد: توسعه یافتگی باید مقرون به قوانین و مقررات باشد. بر همین مبنا باید از هر گونه ساخت و ساز خلاف قانون یا تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی از ناحیه هر شخص یا نهادی جلوگیری شود.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت توجه به محیط زیست استان و مدیریت پسماندها، به موضوع زندان مرکزی زنجان اشاره کرد و گفت: در همه استان‌ها این موضوع در دستور کار است که اگر زندان در مرکز استان یا شهرستانها داخل بافت شهری بود، زمین آن به مدیریت شهری واگذار شود و با مبلغ حاصل از آن، زمینی خارج از شهر برای زندان در نظر گرفته شود تا هم زندانیان در رفاه باشند و هم فضای شهر برای ارائه خدمات به مردم با مضیقه روبرو نباشد.

آیت الله رئیسی در پایان با اشاره به دیدار خود با اقشار مختلف مردم، کارگران و کارآفرینان، بر ضرورت پیگیری روند خصوصی سازی ها در این استان تاکید و ابراز امیدواری کرد که مردم این استان طعم شیرین اجرای عدالت را با تلاش مسئولان استانی بیش از پیش بچشند.

محمد قمین
ارسال نظرات