۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۹۴۳۷
با حضور هزاران مادر و نوزاد شیرخوار؛

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار شد + فیلم

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار شد + فیلم
همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم الحرام همزمان با سراسر کشور و با حضور هزاران مادر و نوزاد شیرخوار در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی صبح امروز در نخستین جمعه ماه محرم الحرام همزمان با سراسر کشور و با حضور هزاران مادر و نوزاد شیرخوار در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ضمن خیر مقدم به حاضران یاد و خاطره طفل شیرخوار کربلا را گرامی داشت.

گفتنی است این مراسم با مرثیه سرایی و نوحه خوانی جمعی از مداحان و شاعران خاندان عصمت و طهارت(ع) همراه بود و به یاد شهید شش ماهه کربلا جمعی از بانوان گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) را بر دوش تشییع کردند.

لازم به ذکر است همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان در بیش از 6 هزار و 200 نقطه ایران و 25 کشور جهان از جمله هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و غیره با محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع) و واقع گویی حادثه عاشورا به صورت پخش زنده تلویزیونی در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی برگزار شد.

همچنین در این همایش مادران با پوشاندن لباس سبز که نماد پرچم علوی است و بستن پیشانی بند یا صاحب الزمان(عج) فرزندانشان را بالای دست گرفته و نوزادان‌شان را نذر قیام جهانی امام زمان(عج) کردند.

یادآور می شود همایش شیرخوارگان حسینی از سال‌‎های آغازین دهه هشتاد از تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
اسلام علیک یا علی اصغر... یا صاحب الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو میکنم
0
0