۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۱۹۴۴۵
معاون تهذیب حوزه مطرح کرد؛

تهدید و تطمیع ابزار دشمن برای تغییر در دستگاه محاسباتی مؤمنان

تهدید و تطمیع ابزار دشمن برای تغییر در دستگاه محاسباتی مؤمنان
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی قوام جامعه دینی را در گرو اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام صادق(ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، یکی از دغدغه های متدینان را عاقبت بخیری دانست.

وی با اشاره به این که طبق مبانی دینی عاقبت بخیری مخصوص متقین است، گفت: شیطان دور انسان ها طواف می کند و به محض لحظه ای غفلت او را فریب می دهد و گمراه می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «الشَّيطانُ يَعِدُكُمُ الفَقرَ وَيَأمُرُكُم بِالفَحشاءِ وَاللَّهُ يَعِدُكُم مَغفِرَةً مِنهُ وَفَضلًا وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ» تهدید و تطمیع را از جمله کارهای شیطان برای تغییر دستگاه محاسبه مؤمنان ذکر کرد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه منفی بافی و القای یاس را از صداهای شیطان دانست و گفت: فرد با تقوا می فهمد اینها صداهای شیطان است و لذا به او گوش نمی دهد، مؤمن هراس و خوف ندارد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی با بیان این که متقین صداهای ربانی و شیطانی را از هم تشخیص می دهند، گفت: کسی به زهد و تقوا نمی رسد مگر این که دنیا را محل گذر بداند و آخرت را محل قرار بداند، اگر ماجرا به عکس شد از تقوا خارج می شود.

وی کربلا را عرصه ظهور متقین در یک سو و در طرف مقابل انسان های بی تقوا و دنیا طلب دانست و گفت: قارون ها درجات مختلفی دارند، عده ای مال و منال بسیار دارند مثل خود قارون و عده ای نیز مال و ثروت کمتری دارند اما همان دلبستگی را دارند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: زهد و تقوا بر اساس فرمایش قرآن و اهل بیت(ع) از آن کسانی است که ایمان به آخرت دارند، نه هر کسی؛ عمر سعد در این میدان و امتحان معلوم می شود که ایمان به آخرت ندارد و تنها حرافی می کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که ملت ایران با تاسی از شهدا افتخارات بزرگی آفریده اند، تصریح کرد: این قهرمانان ایران اسلامی محصول تربیت درست مادرانی هستند که تمام هم و غم شان تربیت فرزندان طبق مبانی دینی و اسلامی بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقشه های دشمن برای تغییر سبک زندگی و انحراف در مسیر تربیت نسل های آینده، گفت: امروز خطرات بسیاری در کمین نوجوانان و جوانان ماست، لذا باید بیش از پیش هوشیار باشیم و اجازه ندهیم فرهنگ و سبک زندگی ما را تغییر دهند؛ در این راستا مادران نقش ویژه و خطیری را عهده دار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، قوام جامعه دینی را در گرو اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.

استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: متاسفانه ما این فریضه مهم را منحصر کرده ایم به برخی امور جزیی؛ در حالی که امر به معروف توصیه به حق و صبر و همدیگر را به یاد خدا انداختن است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: در شرایط کنونی هجمه ای که دشمن به راه انداخته بسیار عجیب است؛ دشمن بنیان خانواده ها، اعتقادات و باورهای ما را هدف قرار داده است تا امثال شهید همت تربیت نشوند؛ در چنین شرایطی نهادهای فرهنگی، خود ما و والدین مسؤول هستند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات