۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۹۴۵۹
امام جمعه موقت کاشان:

قوه قضائیه مبارزه با قانون شکنان و مفسدان اقتصادی را با قاطعیت ادامه دهد

قوه قضائیه مبارزه با قانون شکنان و مفسدان اقتصادی را با قاطعیت ادامه دهد
حجت اسلام اسلامی تبار با حمایت از اقدامات قوه قضائیه و آیت الله رئیسی، از قوه قضائیه خواست مبارزه با قانون شکنان و به ویژه مفسدان اقتصادی را با قاطعیت ادامه دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور و شهید آیت الله قدوسی و شهید دستجردی، گفت: انقلاب و نظام اسلامی ایران قدرت خود را از حمایت مردم و حضور مردم در صحنه دارد.

وی افزود: به هر میزان که حمایت و حضور مردم در صحنه بیشتر باشد قدرت نظام بیشترخواهد شد و عقب نشینی دشمن نیز بیشتر خواهد بود به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار به عواملی که سبب حضور و حمایت مردم از انقلاب و نظام می‌شود اشاره کرد و اظهارداشت: اعتماد مردم به نظام و مسؤولان نظام یکی از مهمترین عامل حضور و حمایت مردم از نظام و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: یکی از توطئه‌های امروز دشمن سلب اعتماد مردم از نظام و انقلاب اسلامی است، از این رو مسؤولان نظام باید تلاش کنند تا نه تنها اعتماد مردم به نظام کاسته نشود بلکه باید با تدابیری که انجام می‌دهند روز به روز اعتماد مردم را به نظام و انقلاب بیشتر کنند.

امام جمعه موقت کاشان عملکرد مثبت مسؤولان نظام را یکی از عوامل افزایش اعتماد مردم به نظام و انقلاب خواند و ابراز داشت: خدمت به مردم، اجرای قانون و مبارزه با فساد حداقل وظیفه‌ای است که یک مسؤول در جامعه اسلامی برعهده دارد.

وی مبارزه با فساد را دارای شرایطی دانست و اظهار داشت: شرط اول مبارزه با فساد بهره مندی از قانون قوی و کامل و جامع‌ای است که بر عهده مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان مردم در مجلس باید تلاش کنند قوانین قوی و کامل و جامع در مجلس وضع کنند.

به گفته وی برخی از مشکلات و سوء استفاده‌های امروز جامعه به دلیل عدم قانون قوی و نبود قانون است، از این رو مسؤولان باید برای گلوگاه‌هایی که با کمبود قانون روبرو است هم قوانین قوی و کامل و جامع وضع کنند و هم تلاش کنند برخی از قوانین دست و پاگیر که مانع اجرای قانون و اهداف انقلاب است را حذف کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار بر اجرای قانون تأکید کرد و ابراز داشت: تنها صرف وضع قانون کفایت نمی‌کند، بلکه قانون باید اجرا شود و اجرای قانون برعهده دولت است و دولت قوانینی را که مجلس وضع می‌کند باید با قدرت اجرا کند.

وی همچنین بر مبارزه با قانون شکنان تأکید کرد و گفت: کسانی که امروز قانون شکنی می‌کنند و قانون را دور می‌زنند و سبب فساد اخلاقی و سیاسی و اقتصادی و بروز مشکلات در جامعه می‌شوند قوه قضائیه باید با آن‌ها برخورد کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: امروز با حضور آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه حرکت مبارک مبارزه با قانون شکنان و به ویژه مفسدان اقتصادی شدت گرفته است که این حرکت قوه قضائیه سبب رضایت خدا و امام زمان و رهبری و خوشحالی مردم و امید مردم به نظام و انقلاب است.

امام جمعه موقت کاشان با حمایت از اقدامات قابل توجه قوه قضائیه و آیت الله رئیسی، از قوه قضائیه خواست مبارزه با قانون شکنان و به ویژه مفسدان اقتصادی را با قاطعیت ادامه دهند و تحت تأثیر جار و جنجال و مفسدان اقتصادی قرار نگیرند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان قوه قضائیه سفارش کردند با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کنید و چنان گلوی آن‌ها را فشاردهید که نعره و فریاد آن‌ها به گوش همه برسد و از نعره و فریاد آن‌ها هراسی نداشته باشید.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: با اعلام برخورد رییس قوه قضائیه با متخلفان درون قوه قضائیه همه ساکت وحمایت کردند، اما با اعلام برخورد با همه مفسدان دانه ریز و درشت و یقه سفید بلافاصله برخی معترض شدند که با بگیر و ببند کار درست نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی حرکت قاطعانه برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی را حرکت سیاسی می‌دانند، ابراز داشت: مسؤولان قوه قضائیه باید مراقب این افراد که منافع خود و یا اطرافیان آن‌ها به خطر افتاده است باشند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به جهانی شدن پیاده روی اربعین حسینی و برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، گفت: پیاده روی اربعین حسینی و همایش شیرخوارگان حسینی آغاز و خیلی زود شعله ورشد و امروز از همه ادیان و از سراسر دنیا در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت دارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امروز دشمن با بایکوت خبری پیاده روی اربعین و همایش شیرخوارگان حسینی به دنبال مقابله با این دو جریانی است که جهان را در نوردیده است.

وی افزود: امروزدشمن ازهمایش شیرخوارگان حسینی که به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است به وحشت افتاده است چرا که علی اصغر هرچند که شش ماهه بود، اما شهادت علی اصغر پرونده مظلومیت امام حسین (ع) را امضا کرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسینی
Netherlands
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
احسن به امام جمعه موقت کاشان با این حمایت جانانه از آیت الله رئیسی رییسی ای کاشان بقیه ائمه جمعه هم همین مسیر را ادامه می دادند
0
0