۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۱۹۴۶۵
عضو جامعه ایمانی مشعر:

مادران نسبت به رفتار خود در قبال کودکان توجه داشته باشند

مادران نسبت به رفتار خود در قبال کودکان توجه داشته باشند
حجت الاسلام موسویان گفت: ابن سینا می گوید تمام خلقیات رفتاری از مادر به فرزند به وسیله شیر به کودک منتقل می شود و در این راستا مادران باید نسبت به رفتار خود مراقب باشند.

حجت الاسلام سید حسین موسویان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت تکثیر نسل در جامعه اظهار داشت: بسیاری از افراد به ویژه بانوان نگران تربیت فرزندان خود هستند این در حالی است که تربیت فرزندان به دو قسمت بیرون و داخل منزل تقسیم می شود.

وی در ادامه ابراز داشت: خود والدین باید نسبت به مسائل ارزشی پایبند باشند تا فرزندان نیز از آنها پیروی کنند در غیر این صورت انتظار بی جا نمی توان در باره تربیت فرزند داشت.

عضو جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: تربیت فرزندان از سوی مادران قوت بیشتی دارد تا جایی که مادر حضرت موسی در کاخ فرعون پیامبر خدا را تربیت کرد و در برابر فرعون قرار داد.

وی با بیان این مطلب که فرزندان، امانت های خداوند در نزد پدر و مادر هستند تاکید کرد: بسیاری از افراد با داشتن شرایط مناسب مالی توانایی بچه دار شدن را ندارند و کسانی که فرزند دارند باید قدر این موهبت الهی را بدانند.

حجت الاسلام موسویان افزود: پدر و مادرها نباید ارتباط خود را با مجالس اهل بیت قطع کنند و فرزندان خود را برای فتح قدس شریف تربیت کنند و آنها را حسینی بار بیاورند.

وی ادامه داد: پدر و مادرها باید افزون بر توجه به جسم کودکان خود به روح و سیرت آنها نیز توجه کنند و از تربیت روحی آنها غفلت نکنند.

حجت الاسلام موسویان خطاب به مادران گفت: از همان دوران شیرخوارگی و ماه‌های اول، با وضو به کودکان شیر دهید، علاوه بر توجه به جسم کودکان به غذای روح ان ها هم توجه کنید.

عضو جامعه ایمانی مشعر  گفت: مادران باید به خاطر فوائد بیشمار و دستور قرآن به فرزندان خود تا دو سال از شیرخودشان بدهند و بی دلیل به شیر خشک و شیرگاو متوسل نشوند.

وی در پایان با اشاره به سخنی از بوعلی سینا گفت: ابن سینا می گوید تمام خلقیات رفتاری از مادر به فرزند به وسیله شیر به کودک منتقل می شود و در این راستا مادران باید نسبت به رفتار خود مراقب باشند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات