۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۱۹۴۶۷
امام جمعه اهواز:

سخنان سیدالشهدا با فریب خوردگان دنیوی برای اتمام حجت بود

سخنان سیدالشهدا با فریب خوردگان دنیوی برای اتمام حجت بود
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مذاکرت سیدالشهدا با فریب خوردگان دنیوی، گفت: این مذاکرات برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات انسان‌های فریب خورده در جبهه باطل بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسین (ع) به امام زمان (عج)، مراجع تقلید و رهبرانقلاب، شیعیان و محبان اهل بیت (ع) اظهار داشت: باید برای حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله احتمالی تمهیداتی بیندیشیم، لازمه جلوگیری از تکرار سیل تقویت سیل بندها، افزایش تعداد کانال‌های سیل بر، لایروبی رودخانه‌ها است و برای تأمین منابع مالی دست نیاز به سوی دولت و نظام اسلامی دراز می‌کنیم تا مبادا شاهد حوادث سال گذشته باشیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به محرومیت‌ها علی رغم غنای استان عنوان داشت: تا زمانی که اراده ملی در کنار خوزستان قرار نگیرد قادر به حل مشکلات نخواهیم بود، به سهم خودمان فراخوانی برای حضور نیرو‌های جهادی کشور در استان و تشکیل قرارگاه فرهنگی بزرگ برای کاهش فاصله ظالمانه طبقاتی محرومیت خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی مرهون تأسی به اهل بیت (ع) و وجود سیدالشهدا است، افزود: قیام خونبار حادثه کربلا و شهادت امام و یاران باوفایش در برابر حکومت ظالم اموی، درس مقاومت و ایستادگی به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیاده خواهی‌های سلطه جویان را برای همه زمان‌ها نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی الهام گرفته از قیام عاشورا است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، استبداد داخلی را با قاطعیت شکست داد و نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه قرار داده است، ما باید به پیام ها، درس ها، عبرت‌ها و پیامد‌های حادثه عاشورا توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: نخستین پیام حادثه عاشورا برای مقاومت امت اسلامی و عاشورایی ایران اسلامی، عدم سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق اسلام و آل الله است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه بر است، خاطرنشان کرد: پافشاری بر اصول و رسیدن به اهداف عالیه قطعا نیازمند ایستادگی در برابر دشمنان و پرداخت هزینه است، امام حسین (ع) از جان و مال و فرزندان گذشت و همه را تقدیم خدای عزوجل کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عدم ترس از عِده و عُده دشمن را دیگر پیام قیام سیدالشهدا دانست و اضافه کرد: رعب و ترس از خصایص منافقان و انسان‌های فرودست و سست ایمان است، همچنانکه شجاعت، شهامت و شهادت جزو ویژگی‌های مؤمنان و شهادت طلبان می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ادامه داد: در مسیر مقاومت و نبرد با مستکبران، جهانیان باید توجه داشته باشند که ما امت اسلام با الهام از قیام حادثه عاشورا و تا آخرین قطره خون و با جان و مال و فرزندان مان در کنار رهبرانقلاب، پرچم انقلاب اسلامی را تقدیم حضرت جحت بن الحسن (ع) خواهیم کرد.

وی با اشاره به مذاکرت سیدالشهدا با فریب خوردگان دنیوی بیان داشت: این مذاکرات برای لغو تحریم‌ها و از سر نیاز نبود بلکه برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات انسان‌های فریب خورده در جبهه باطل بود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه هر گونه شکست ظاهری در جبهه مقاومت ناشی از قدرت دشمن نیست، خاطرنشان کرد: چنین شکستی نتیجه خیانت‌های داخلی و تردید عده‌ای سست ایمان و فرودستان و مرعوبان دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تجربه تلخ برجام عنوان داشت: برجام از نگاه امت اسلام، تیر خلاص خورد و از بین رفت، اما برخی‌ها همچنان به کدخدا و نوچه هایش دل بستند، منافع اروپایی‌ها و آمریکا مشترک است و در راهبرد و استراتژیک با یکدیکر وجه مشترک دارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینک مهار قدرت موشکی و جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای ایران و انرژی هسته‌ای وجه مشترک اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها است، تصریح کرد: با نگاه به روند برداشته شده در گام‌های اول و دوم تعهدات برجامی از سوی دستگاه دیپلماسی قادر بودیم گام‌های گذشته را محکمتر برداریم.

وی تأکید کرد: رفع کامل تحریم‌های ظالمانه باید محور اصلی مطالبات ایران از اروپایی‌ها باشد و مبادا بار دیگر فریب امضا‌ها را بخوریم و بگوییم امضای فلانی تعهدآور است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: برخی شواهد حاکی از تکرار ماجرای قبلی است، در این باره مذاکره کنندگان توصیه‌های رهبرانقلاب و دلسوزان نظام اسلامی را مدنظر قرار دهند و از حواشی پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: طبق قرائن و شواهد تضمینی بر فروش نفت و بازگشت پول آن وجود ندارد، مسؤولان هوشیار باشند./۹۴۵۶/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حاتم شرفی
ارسال نظرات