۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۱۹۴۸۹
همزمان با سالروز شهادت حضرت علی اصغر؛

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسرکشور با حضور مادران و طفل شیرخوار آن ها به یاد طفل شهید کربلا در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بنابراین گزارش مادران به همراه طفل های شیرخوار خود در این همایش عظیم شرکت داشتند تا مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) و خباثت و وحشیگری سپاه یزید و دشمنان اسلام را در کربلا به جهان یادآور شوند و در عزای و مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند.

مادران به یاد طفل شیرخواره کربلا از 35 هزار لباس سبزی که در ورودی های حرم مطهر توزیع می شد، به طفل شیرخوار خود لباس سبز پوشانده و سر بند «یا صاحب الزمان» بر پیشانی فرزندان خود بستند و با حضور در این مراسم از امام مهربانی ها مدد خواستند تا فرزند خود را به عنوان ادامه دهنده نهضت عاشورا و سرباز امام عصر(عج) تربیت کنند.

این گزارش می افزاید؛ حرم رضوی با حضور طفل های شیرخوار همزمان با ماه محرم و ایام حزن و عزا رنگ و بویی کربلایی داشت، دل ها از تصور واقعه کربلا و جنایت غیر قابل تصور تاریخ بر طفلی بی پناه بی قرار بود و مادران با نوای «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب» و «لبیک یا صاحب الزمان» خود را پیرو سیره سیدالشهدا اعلام کردند.

در این مراسم حجت الاسلام حجتی، کارشناس مذهبی به تربیت فرزندان براساس سیره حسینی تأکید کرد و گفت: داشتن معرفت و با اخلاق بودن از سیره امام حسین(ع) است، اگر مادران می‌خواهند فرزندانشان حسینی شوند باید چون سیدالشهدا(ع) اهل کینه، کبر و حسد نباشند.

وی با بیان این که لبیک یا حسین فقط به شور حماسی خلاصه نمی‌شود بلکه باید از سیره امام پیروی شود، اظهار کرد: اگر والدین به دنبال این هستند که فرزندانشان در بزنگاه‌های زندگی، انتخاب درست داشته باشند باید نخست خودشان تربیت حسینی را در خانه نهادینه کنند و آن اخلاق و رفتاری که مخالف سیره علوی، فاطمی و حسینی است را کنار بگذارند.

خاطرنشان می شود؛ مدیحه‌سرایی، روضه خوانی و شعرخوانی و قرائت میثاق‌نامه این اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی از جمله برنامه های این مراسم معنوی بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات