۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۹۴۹۹
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

ولایت اهل بیت، ولایت الله است

ولایت اهل بیت، ولایت الله است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه در طول تاریخ ایران ۴۰۰ عالم مجتهد شیعی به جرم محبت اهل بیت رسول الله به قتل رسیدند، گفت: ولایت اهل بیت (ع)، ولایت الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در آستان مقدس امام زادگان جعفر(ع) و حکیمه خاتون(س) گفت: برخی آیات در قرآن کریم به وجود مقدس امام زمان(عج) و حجت الهی اشاره می کند.

وی با بیان اینکه خداوند درقرآن کریم پیامبراکرم(ص) را انذار و بیم دهنده به مردم معرفی می کند، ادامه داد: تنها با پذیرش ولایت ائمه اطهار(ع) می توان به هدایت و سعادت دست یافت.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: قرآن کریم می فرماید: ما در روز قیامت هر قوم و امتی را با امامش فرا می خوانیم؛ در عالم آخرت بازگشت همه انسان ها به سوی امام‌شان است، از پیامبراکرم(ص) روایت شده اگر کسی امام زمان خویش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلی مرده است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر کسی برای یاری ولایت امیرمومنان علی(ع) قدمی بردارد مشمول پاداش الهی و دعای خاص پیامبراکرم(ص) که فرمودند: خدایا هر کسی که علی را یاری کرد تو یارش باش؛ قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مساله امامت و ولایت همواره در طول تاریخ نزد علما و ملت ایران دارای ارزش خاصی بوده است، گفت: 400 عالم مجتهد تراز اول شیعه در راه اثبات ولایت امیرمومنان علی(ع) به قتل رسیدند که یکی از آنان شهید اول است، ایشان با ضرب شمشیر به شهادت می رسند و بدن بی سرشان را به دار آویخته و جسم مطهرش را در آتش می سوزانند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: شهدای علمای شیعه به جرم تشیع و محبت ائمه اطهار(ع) کشته شدند؛ امروز قدرت و اقتدار شیعه نتیجه مقاومت و ایثار این علما است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با نقل خاطره ای از سید حسن نصرالله، بیان کرد: در سفری که حضرت آیت الله نوری همدانی به کشور لبنان می کنند سید حسن نصرالله چنین نقل می کند که یکی از این خبیث های داعشی که بنا بود به جای بشار بیاید در سخنرانی خود چنین می گوید که ما نباید اشتباه یزید را تکرار کنیم یزید امام حسین(ع) و مردان را کشت اما نسل حضرت را نابود نکرد بنابراین ما باید تمام زنان و فرزندان شیعه را قتل عام کنیم چرا که اگر یزید این کار را کرده بود امروز ما شاهد وجود نسل شیعه نبودیم؛ دشمنان اهل بیت(ع) دلی پر کینه نسبت به شیعیان دارند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) مظاهر اسماء الهی و خلیفه الله بر روی زمین هستند، ابراز کرد: ولایت اهل بیت(ع)، ولایت خداوند است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات