۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۱۹۵۰۹
حجت الاسلام الیاسی:

مراجع تقلید نگهبانان دین هستند + فیلم

مراجع تقلید نگهبانان دین هستند + فیلم
کارشناس دینی گفت: مراجع و ولی فقیه نگهبانان دین هستند و از دین مراقبت می کنند و اگر نباشند، دچار انحراف می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی الیاسی در شب هفتم محرم در هیئت فاطمیون قم اظهار داشت: برخی در زندگی شان به تابلوهای انحرافی توجه نکرده اند و معطل شدند و به انحراف رفتند؛ اگر خداوند این تابلوها را قرار نمی داد، انسان در آخرت می توانست در مقابل خدا بگوید که خواهان مسیر حق بودم و راه را به من نشان ندادی اما خداوند در قرآن می فرماید ما هیچ حجتی را بر شما نگذاشتیم که آن دنیا احتجاج کنید که می خواستم سلمان فارسی و شهدای کربلا شوم اما حق را پیدا نکردم.

وی با اشاره به فرمایشی از امیر مؤمنان گفت: حضرت علی(ع) در جمله ای در اهمیت حق و باطل می فرماید "اگر حق به خودی خود عرضه می شد، مردم می پذیرفتند و اگر باطل به خودی خود عرضه می شد، مردم می دیدند و با عقل و فطرت خود این باطل را کنار می زدند و دشواری در تشخیص جایی است که حق و باطل با هم آمیخته شوند" چرا که فطرت ما حق پذیر است.

این کارشناس دینی با بیان این که تابلوی حق نما، قرآن است، تصریح کرد: قرآن، فرقان و به معنای جدا کننده حق و باطل است؛ هر کلام و فعلی را که به قرآن عرضه کنید، قرآن حق یا باطل بودن آن را تعیین می کند.

وی با اشاره به این که قرآن می فرماید ممکن است قرآن دستاویز گروه باطل قرار بگیرد، افزود: در آیه 7 سوره آل عمران آمده است "کسانی که در دلشان بیماری است، آیات متشابه را به نفع خودشان تعبیر می کنند.

حجت الاسلام الیاسی اظهار داشت: خدا می فرماید ولی خدا در هر عصری تابلوی حق نمای بی نظیر است که ذره ای از حق جدا نمی شود؛ برای دیدن حق در هر عصری باید به امام نگریست و باید مانند مقداد و سلمان بود که جا پای قدم امام زمان خود می گذاشتند.

وی گفت: دشمنان می خواستند بعد از سقیفه اهل بیت(ع) را حذف کنند که به ظاهر این کار را انجام دادند اما به لحاظ معنوی نتوانستند؛ دشمنانِ ائمه(ع) بعد از سقیفه انحرافی ایجاد کردند که رهبری جامعه را تغییر دادند؛ بعد از امام دوازدهم، شیعه با بحران غیبت امام عصر(عج) رو به رو شد که در روایت آمده "این دوران طولانی است و خیلی ها در این غیبت به هلاکت می رسند".

سخنران هیئت فاطمیون قم تصریح کرد: به امام زمان(عج) نامه ای نوشتند که بعد از شما در دوران غیبت چکار کنیم که آن حضرت توقیعی نوشتند و فرمودند که به سراغ عالمانی که عادل و فقیهانی که دین شناس هستند، بروید؛ ادله ولایت فقیه همین جا است که ولی فقیه در دوران غیبت امام عصر(عج) در حکومت اسلامی و در صورت نبودن حکومت اسلامی(مثل قبل از انقلاب) باید به سراغ مراجع برویم و تا زمانی که ولی فقیه باشد، مردم راه را پیدا می کنند.

وی افزود: چندین سال است که فرقه یمانی را به راه انداخته اند؛ این فرقه افرادی هستند که از عشق ما به امام زمان(عج) سوء استفاده می کنند؛ این در صورتی است که مراجع و ولی فقیه نگهبانان دین هستند و از دین مراقبت می کنند و اگر نباشند، دچار انحراف می شویم.

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به هجمه های دشمن و ضرورت مراقبت از دین، اظهار داشت: یکی از راه های نفوذ این است که اگر می خواهیم در مسیر حق بمانیم، ابتدا باید راه حق را پیدا کنیم و مراقب باشیم و اینجاست که لحظه ای نباید از ولی خدا که از جانب خداست، جدا شد، چرا که لحظه جدایی از ولی خدا، لحظه هلاکت است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در برهه های سخت با یکسری نمادها و شعارهایی آمد و هدفش ولایت فقیه بود؛ به کوری چشم دشمنان، مردم پای ولایت مانده اند و از کربلا آموخته ایم که لحظه ای نباید از ولایت جدا شد./822/ج

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
مهدی فلاحی
ارسال نظرات