۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۱۹۵۱۰
آیت الله میرباقری:

امام معصوم خزانه دار اسرار الهی است

امام معصوم خزانه دار اسرار الهی است
آیت الله میرباقری امام معصوم را خزانه دار اسرار الهی دانست و گفت: تحمل اسرار دین نیاز به دلی دارد که ظرف حقایق باشد و هزینه آن را بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری هیأت ثارالله قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، عنوان کرد: اوتوا العلم که در قرآن کریم بدان اشاره شده، کسانی هستند که اهل نجوا با پیامبر(ص) هستند و اسرار تدبیر الهی را از او گرفته اند و باید محور تفکر و برنامه های مومنین باشند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه اهل نفاق برای بدست آوردن موقعیت اجتماعی به نجوای با پیامبر(ص) می پرداختند، گفت: اگر محور مجالس مومنین اوتوا العلم نباشند مجلس تبدیل به مجلس نجوای شیاطین می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر(ص) اسرار تشکیل جامعه اسلامی را به امیر المومنین علی(ع) انتقال داده اند، اظهار کرد: تحمل اسرار دین نیاز به دلی دارد که ظرف حقایق باشد و هزینه آن را بپردازد.

وی افزود: از آنجا که دین و معارف آن طبقه بندی شده است، نیاز به مجالس نجوا با سطوح مختلف در میان مومنین وجود دارد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی به دستور نسخ شده قرآن کریم مبنی بر دادن صدقه برای نجوای با پیامبر(ص) اشاره و ابراز کرد: دستور صدقه دادن برای این است که اوتوا العلم و متحملین اسرار دین از سایرین جدا شوند.

آیت الله میرباقری گفت: امام معصوم در شرایط سخت با یک دعا می تواند همه چیز را تغییر دهد اما از آنجا که خزانه دار اسرار خداست، صبر پیشه می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روایات آخر الزمان سری و غیر قابل فهم هستند، عنوان کرد: مستکبرین مراکز علمی مختلفی را برای فهم نگاه شیعه به آخرالزمان بنا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه منافقینی که با یهود ارتباط برقرار کردند جز مومنین نیستند، گفت: قرآن کریم از این کار اهل نفاق به شدت انتقاد می کند و خبر از عذاب دردناک آنها می دهد.

آیت الله میرباقری یکی از خصوصیات منافقین نجوا کننده را جنگ با اسلام در لباس اسلام دانست و گفت: حزبی که از طریق نجوا تشکیل می شود همان یهود امت پیامبر(ص) هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: منافقین از طریق بسط محیط نجوا در جامعه باعث تغییر تفکر افراد می شوند و با جمع آوری امکانات حزب تشکیل می دهند اما این حزب هیچ وقت عزت پیدا نمی کنند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات