۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۱۹۵۱۲
یادداشت؛

معجزه شور حسینی

معجزه شور حسینی
جالب است با اینکه اوضاع اقتصادی خوبی که در کشور حکمفرما نیست، با این حال اطعام و نذورات حسینی رونق خودش را دارد.
به گزارش باشگاه نویسندگان خبرگزری رسا، بابک شکورزاده
 
برای قتل حسین علیه‌السلام حرارتی در قلوب مؤمنین است که سردنشدنی است. این کلام معجزه‌آسا منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و آله است که عینیت بخشیدن آن را به روشنی می‌توان لمس کرد.

در حدیث دیگری که منسوب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است، فرمودند: «فانّ للحسین فى قلوب المؤمنین محبّةً مکنونةً؛ محبت پوشیده‌ای نسبت به حسین علیه‌السلام در دل‌های مؤمنین هست.»

با وجود گذشت قرن‌ها از حادثه کربلا گذشته، طبیعتا باید هر سالی که می‌گذرد مجالس عزاداری کم رنگ‌تر و کم رونق‌تر از گذشته برگزار شود؛ ولی بر خلاف روال طبیعی، مجالس حسینی پرشورتر و پر حرارت‌تر از سال‌های گذشته چنان خودی نشان می‌دهد که گویا حادثه عاشورا به تازگی رخ داده است. سال به سال که می‌گذرد بر تعداد هیئت‌ها و حسینیه‌ها افزوده می‌شود و با شور و حرارت خاصی مجالس عزاداری سالار شهیدان برگزار می‌شود. آیا این واقعیت چیزی جز معجزه است؟ جالب اینجاست با اینکه اوضاع اقتصادی نابسامانی در کشور حکمفرماست و طیف زیادی از مردم دخل و خرجشان با هم نمی‌سازد، با این حال اطعام و نذورات رونق خودش را دارد و انگار نه انگار که اوضاع اقتصادی مردم خراب است! این اگر معجزه نیست پس چیست؟!

صلّی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین
 
به برکت امام حسین علیه‌السلام و مجالس آن حضرت، معارف اهل بیت علیهم‌السلام بیان می‌شود، بر مصائب این بزرگان اشک ریخته می‌شود، اشکی که نشان از محبت به ساحت ایشان است و رقّت قلب و نشاط روحی را نصیب انسان می‌کند، معنویتی در محافل شکل می‌گیرد، حس تعاون و نوع دوستی رنگ و بوی دیگری از خود نشان می‌دهد و چه انسان‌های آلوده‌ای که در این مجالس معنوی توبه می‌کنند و به راه حق و حقیقت رهنمون می‌شوند. امثال رسول ترک‌ها که به مقامات عالی معنوی رسیدند، به برکت همین مجالس سیدالشهدا علیه‌السلام بوده است. با این اوصاف دست کم عقل حکم می‌کند که این مجالس پر رونق باشد و در این جهت از هیچ فعالیت مثبتی دریغ نشود.
 
محبت امام حسین علیه‌السلام کانون وحدت قلوب مؤمنین است و به خصوص در ایام محرم و صفر، اطعام و بذل محبت به دیگران جلوه دیگری پیدا می‌کند. نمونه بارز آن را در سال‌های اخیر در مراسم اربعین شاهد هستیم که با چه از خود گذشتگی‌هایی بذل مال می‌شود. چه مردمان و هیئات مذهبی که در این ایام اطعام را نثار فقرا و سنت حسنه‌ای را احیا می‌کنند. این محبت‌ها نه فقط در بین مسلمانان و مؤمنین، بلکه در بین پیروان مذاهب دیگر نیز خودنمایی می‌کند. نمونه بارز و معروف آن اظهار ارادت ارامنه به محضر امام حسین علیه‌السلام و به خصوص حضرت عباس علیه‌السلام است. جالب اینجاست که اصلا بعضی از ارامنه به صورت مستقل و خودجوش هیأت و خیمه به پا می‌کنند که اگر کسی نداند تصور می‌کند که این‌ها از شیعیان هستند.
و شاعر چه زیبا سروده است:
اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند          این راه عشق پیچ و خمش فرق می‌کند /۹۹۹/ی704/س


بابک شکورزاده
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ع
United Kingdom
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
سؤال: چرا باید چنین متن خنثی و پر شعار و بی محتوایی را منتشر کنید؟
حرفه ای باشید.
1
0