۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۱۹۵۲۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

پایداری در مسیر حق عصاره آموزه‌های متعالی حسینی است

پایداری در مسیر حق عصاره آموزه‌های متعالی حسینی است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پایداری و استواری در مسیر حق و آرزوی معیت راستین با سیدالشهدا (ع) عصاره آموزه‌های متعالی حسینی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم تاسوعای حسینی که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به ضرورت تبیین آموزه‌های حسینی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های مکتب اباعبدالله الحسین (ع)، برخورداری از ثبات قدم در مسیر حق است.

وی با اشاره به تأکید بر این موضوع در زیارت امام حسین (ع)، افزود: زیارت در فرهنگ اسلام ناب، علاوه بر شباهت سازی زائر به مزور، یکی از اصلی‌ترین راه‌های اعلام موضع و تعیین خط مشی فکری است و آثار سازنده عجیبی دارد؛ ازاین‌رو محتوای زیارت‌نامه‌های مأثور، گنجینه‌هایی فاخر و سرشار از معارف نابی هستند که حضرات معصومین علیهم‌السلام برای بشریت به ودیعت گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه به تبیین ملزومات برخورداری از ثبات قدم در مسیر حق پرداخت و با بیان اینکه دعای بدون تلاش کاری تمسخرآمیز است، ادامه داد: امام رضا (ع) می‌فرمایند: «مَنْ سَأَلَ اللَّهَ التَّوْفِیقَ وَ لَمْ یجْتَهِدْ فَقَدِ اسْتَهَزَأَ بِنَفْسِهِ» و هشدار می‌دهند: کسی که از خدا توفیق و کامیابی بخواهد ولی برای رسیدن به آن کوشش نکند، در حقیقت خود را مسخره کرده است.

وی اضافه کرد: ازاین‌رو باید برای رسیدن به آرزوی ثبات قدم صادقانه و پیوستن به صف اصحاب‌الحسین علیه و علیهم‌السلام حرکت کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه اقدام در این راستا یک پیش‌نیاز مهم دارد و آن شناخت عوامل ثبات‌قدم‌آور است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع ثبات قدم و استقامت در راه حق، یکی از موضوعاتی که در قرآن قابل بررسی و تحقیق است، موضوع ثبات قدم و استقامت در قرآن و تبیین مبانی قرآنی منطق مقاومت است که هم جنبه فردی و اعتقادی دارد و هم جنبه سیاسی اجتماعی و می‌تواند از موضوعات روز جوامع اسلامی، آموزه‌های مهم امت اسلام و مستضعفین عالم و استحکام‌بخش مبانی انقلاب اسلامی قلمداد کرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات