۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۹۵۲۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در ۲۲ نقطه خراسان شمالی و آغاز طرح احسان حسینی توسط کمیته امداد استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز جماعت ظهر عاشورا در بجنورد در ۶ نقطه و در سطح استان در ۲۲ نقطه اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد در نشست هماهنگی نماز‌ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی اظهارداشت: از زیباترین و اثرگذارترین صحنه های عاشورا، برپایی نماز اول وقت است و این درس بزرگی برای همه محبین و ارادتمندان آن حضرت است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی بیان کرد:  هر ساله تلاش داریم باکمک مردم و عزاداران و مسئولان هیئات مذهبی و دستگاه‌های اجرایی، مقدمات و ملزومات لازم جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن  نماز ظهر تاسوعاو عاشورا را فراهم کنیم.

وی در خصوص نماز ظهر تاسوعا با بیان اینکه با توجه به تمرکز هیئات حسینی در محل مصلی امام خمینی، نماز ظهر تاسوعا در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، افزود: نماز ظهر عاشورا هم همچون سال‌های گذشته در محل ضلع شرقی امامزاده سید عباس (ع) و در پنج نقطه دیگر اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در شهرستان های استان هم در محل مصلاها یا محل های تجمع هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، از دستگاه های اجرایی خواست برای هر چه باشکوه تر برگزار کردن این مراسم همکاری لازم را داشته باشند.

انس با قرآن کریم و محبت اهل بیت علیهم السلام، خاستگاه تربیت دینی فرزندان است

یک استاد حوزه علمیه و دانشگاه قم در همایش شبرخوارگان حسینی با تاکید بر تربیت دینی فرزندان، انس با قرآن کریم و محبت اهل بیت علیهم السلام به ویژه محبت امام علی علیه السلام را خاستگاه اصلی این نوع تربیت بیان کرد.

حجت‌الاسلام مهدی شاهرودی در همایش شیرخوارگان حسینی که در محل امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد برگزار شد، حضور بانوان با فرزندان خود در این مراسم را دارای دو پیام اعلام کرد و گفت: اولین پیام اعلام تربیت حسینی فرزندان و دومین پیام اظهار همدری با مادری است که همه هستی خود را فدای ولایت کرد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه قم از مادران حاضر در این همایش خواست برای دیگران دعا کنند و با بیان اینکه حضرت علی اصغر باب الحوائجی است که با دستان کوچک خود گره‌های بزرگی را باز می‌کند، یکی از وظایف شکرگزاری بندگان را دعا برای دیگران نام برد.

وی با تاکید بر اینکه هر قدر فرزندان ما عزیز باشند اما تربیت آنها باید عزیزتر باشد، به تربیت دینی فرزندان اشاره کرد و گفت: باید کودکان خود را از همان طفولیت با اهل بیت علیهم السلام و مجالس ائمه اطهار آشنا کنیم.

حجت الاسلام شاهرودی به سخنی از امام حسین علیه السلام در خصوص تربیت فرزند اشاره کرد و افزود: بهترین راه تربیت فرزندان همچون راهی که مادرم زهرا فرزندان خود را تربیت کرد؛ انس و الفت با مفاهیم قرآن و همچنین محبت علی علیهم السلام و اهل بیت است.

آغاز طرح احسان حسینی توسط کمیته امداد خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای طرح احسان حسینی به مناسبت ماه های محرم و صفر خبر داد.

مجید الهی راد با اشاره به اینکه طرح احسان حسینی برای جمع‌آوری نذورات مردمی به منظور کمک به مددجویان و نیازمندان این استان برگزار می شود، افزود: مردم نیکوکار، عزاداران حسینی و هیئت های مذهبی می توانند در قالب اجرای طرح احسان حسینی نذورات خود را به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد اهدا کنند.

 وی با اشاره به اینکه کمیته امداد این استان در تلاش است با اشاعه فرهنگ دینی و احسان حسینی در کمک به نیازمندان اقدامات شایانی را صورت دهد، تصریح کرد: هم اکنون ۸۵ مرکز نیکوکاری در سراسر استان آماده دریافت کمک ها و نذورات مردمی برای کمک به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان استان هستند.

فرهنگ شهادت در پرتو برگزاری یادواره شهدا تعمیق می‌یابد

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: برگزاری یادواره شهدا نباید سطحی و یا بر اساس مناسبت باشد و فرهنگ شهادت در پرتو همین یادواره ها در جامعه توسعه و تعمیق می یابد.

حجت الاسلام اسدالله جعفری در یادواره 21 شهید روستای کشانک از توابع شهرستان مانه و سملقان اظهارداشت: در ایام اربعین حسینی ما مسلمانان و پیروان دین مبین اسلام همه در سوگ و غم سرور و سالار شهیدان هستیم.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا گفت: هر مجلسی که به یاد و نام شهدا برگزار شود سراسر نور و برکت است و ما بایستی چشم دل خود را روشن کنیم تا بتوانیم جزو رهروان شهدا قرار گیریم.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا نباید سطحی و یا براساس مناسبت باشد بلکه در هر زمان باید از طریق برگزاری یادواره شهدا یاد و خاطر دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس که برای دفاع از این مرز و بوم از جان و مال خود گذشتند، تلاش کرد.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: باید تاثیرگذاری یادواره های شهدا افزایش یابد به نحوی که افراد پس از ترک مجلس شهدا تغییری بزرگ را در خود احساس کنند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات