۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۱۹۵۶۵
کارشناسان صهیونیست:

جبهه داخلی برای جنگ با حزب‌الله آمادگی ندارد

جبهه داخلی برای جنگ با حزب‌الله آمادگی ندارد
کارشناسان صهیونیستی بر این باورند که جبهه داخلی برای جنگ با حزب‌الله آمادگی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، تحلیلگر نظامی صهیونیست در پاسخ به این سوال که چرا تل آویو در شمال و جنوب با آتش بازی می‌کند، گفت، «علت آن غرور، عدم درک پیامدها و سرخوردگی از شکست در ممانعت از حضور ایران در مرز شمالی [فلسطین اشغالی] است.

بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله هستند و مسؤولان محلی منطقه نیز بارها در پیامی شدیداللحن از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای مقاوم‌سازی این منطقه درخواست کرده‌اند اما به دلیل کمبود بودجه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت‌ آحارونوت» چهارشنبه گذشته با ذکر مطلب فوق، به تل‌آویو هشدار داد. این امر نشان می‌دهد جبهه داخلی، آنگونه که «یوسف شاپیرا» قاضی بازنشسته و ناظر سابق کابینه رژیم صهیونیستی تأکید کرده بود، برای جنگ گسترده با حزب‌الله آمادگی ندارد و به تعبیری در برابر موشک‌های حزب‌الله «مصونیت» ندارد.

شاپیرا در گزارش خود همچنین گفته بود که هر نقطه‌ای در فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارد.

«ران ادلیست» تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه صهیونیستی«معاریو» نیز در یادداشتی نوشته بود که طی چند روز گذشته سه تن از مسؤولان ارشد سابق شرکت صنایع نظامی «رافاییل» تصمیم گرفتند سکوت خود درباره حساس‌ترین یا همان توان پایداری در صورت وقوع جنگ و شلیک هزاران موشک، بشکنند.

در این باره کارشناسان در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تشریح کردند که اصابت یک موشک حزب‌الله به پایگاه کارخانه‌های پتروشیمی در حیفا باعث رانده شدن حداقل نیم میلیون اسرائیلی از خانه‌های خود و وارد آمدن خسارت‌های فاجعه‌بار خواهد شد.

به گفته آن‌ها با وجود اینکه مقامات تل آویو به سامانه‌های دفاع موشکی خود افتخار می‌کنند اما این سامانه‌ها هرگز نمی‌توانند از وقوع خسارت‌های فاجعه‌بار ممانعت کنند و در واقع سیاستمداران در بیان مصونیت جبهه داخلی و استحکام آن بزرگنمایی کرده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که در صورت وقوع حمله واقعی به رژیم صهیونیستی، واکنش جمعی چه خواهد بود و به تعبیر این کارشناسان همین ضربه واقعی به فروپاشی این رژیم منجر خواهد شد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات