۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۱۹۵۶۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هیأت سکولار و عزاداری فارغ از سیاست و اجتماع مطلوب نظام نیست

هیأت سکولار و عزاداری فارغ از سیاست و اجتماع مطلوب نظام نیست
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هیأت سکولار و عزاداری فارغ از سیاست و اجتماعی از مسیر امام حسین (ع) منحرف شده و مطلوب نظام و جامعه اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نفی هیأت و عزاداری سکولار در مکتب اسلامی، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) یک اقدام کاملاً سیاسی و سیاست الهی از ابتدا تا انتهای آن جاری و ساری بود.

وی افزود: بر این اساس مسئله عزاداری بر سیدالشهدا در طول تاریخ سیاسی بوده است. چون آن حضرت خود اقدامی حکومتی و سیاسی کرده بود، در طول تاریخ زیارت امام حسین (ع) و عزاداری بر ایشان نیز همیشه سیاسی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همه طواغیت و حامیان آن‌ها از عزاداری آگاهانه بر سیدالشهدا می‌ترسیدند و با آن مخالف بودند. از بنی‌امیه و بنی‌عباس گرفته تا رژیم منحوس پهلوی همه این طواغیت از عزاداری و زیارت امام حسین می‌ترسیدند زیرا این عزاداری‌ها جنبه سیاسی و اجتماعی داشت.

وی اضافه کرد: مراسم سیدالشهدا (ع) در طول تاریخ نوعی عزاداری نبود که صرفاً بر سر زدن باشد و بر سر ظالم زدن را ترغیب نکند یا صرفاً گریه باشد ولی ایستادن در برابر دشمن را موجب نشود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون نیز هیأت‌ها و عزاداری‌ها باید سیاسی باشند؛ اما سیاسی بودن جدای از سیاست زده بودن است؛ چراکه سیاست اسلامی را در پیش گرفتن غیر از جناح‌بازی و سوءاستفاده از منبر برای مقاصد گروهی و گروهکی است.

وی خاطرنشان کرد: هیأت سکولار و عزاداری فارغ از سیاست و اجتماعی از مسیر امام حسین (ع) منحرف شده است و ازاین‌جهت است که رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند که هیأت سکولار و عزاداری سکولار نداریم؛ همان‌طور که حوزه سکولار و دین سکولار نداریم و نباید داشته باشیم، زیرا هیأت و حوزه و عزاداری و دین سکولار خلاف آن چیزی است که اولیای دین ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روش امام حسین (ع) نیز سیاسی بود، اضافه کرد: امام حسین (ع) اصلاح امت و جلوگیری از انحراف در اسلام را از یک طریق کاملاً غیرسیاسی و یا با کار فرهنگی و عبادی صرف دنبال نکرد، صرفاً به دعا و عبادت و یا مسجد و موعظه اکتفا نکرد، بلکه حرکتی کاملاً سیاسی ایجاد کرد، به مبارزه حکومت جور رفت در برابر طاغوت ایستاد، انقلاب و قیامی برپا کرد که حرکتی کاملاً سیاسی اجتماعی و هماهنگ با روح تعالیم اسلامی بود./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات