۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۱۹۵۷۱
امام جمعه بندر امام:

ماهیت حرکت کربلا، مقاومت اسلامی و جهادی در برابر دیکتاتور‌ها است

ماهیت حرکت کربلا، مقاومت اسلامی و جهادی در برابر دیکتاتور‌ها است
حجت الاسلام تابش گفت: ارزش و ماهیت حرکت اباعبدالله الحسین (ع)، مقاومت اسلامی و جهادی در برابر حاکمیت دیکتاتور‌ها است.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب حسینی است، عنوان داشت: حضرت سیدالشهدا الگوی انقلاب اسلامی است؛ بنابراین انقلاب اسلامی را با توجه به درس‌های برگرفته شده از عاشورا همچون مقاومت، ولایت، شجاعت، سازش ناپذیری با دشمن و استکبارستیزی توانستیم در ۴۰ سال اول حفظ کنیم.

امام جمعه بندر امام اظهار داشت: بیانیه گام دوم ناظر به نقاط مثبت و ضعف ۴۰ سال گذشته است که باید در ۴۰ سال پیش رو نقاط ضعف برطرف و نقاط مثبت تقویت شوند.

حجت الاسلام تابش خاطرنشان کرد: آرمان ها، ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی بطور اساسی تصحیح شوند؛ بنابراین مبلغان در ماه محرم بایستی به بیانیه گام دوم نگاهی استراتژیک و حسینی داشته باشند و ارزش‌های مدنظر رهبر انقلاب را تبلیغ کنند.

وی پیرامون شبهات پیرامون واقعه کربلا گفت: تخطئه حرکت سیدالشهدا از جمله شبهات وارده است که در این باره علل قیام را به چالش می‌کشند و به تهاجمی و یا تدافعی بودن حرکت آن امام بزرگوار می‌پردازند.

امام جمعه بندر امام بیان داشت: ارزش و ماهیت حرکت اباعبدالله الحسین، مقاومت اسلامی و جهادی در برابر حاکمیت دیکتاتور‌ها است./۹۴۵۶/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حاتم شرفی
ارسال نظرات