۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۱۹۶۳۲
فرهنگی در گفت وگو با رسا:

نیازهای کشور را از غرب طلب نکنیم | لزوم تأمین نیازها با فعالیت هسته ای

نیازهای کشور را از غرب طلب نکنیم | لزوم تأمین نیازها با فعالیت هسته ای
نماینده مجلس بااشاره به لزوم راه اندازی جدی تر صنعت هسته ای برای تأمین نیازهای کشور گفت: نباید ازحرکات زورگویانه غربی ها در زمینه توقف فعالیت های هسته ای کشور تبعیت کنیم.

محمد حسین فرهنگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: کاهش تعهدات برجامی، گامی خارج از برجام نیست، بلکه کاملاً در چارچوب برجام در حال انجام است.

وی ادامه داد: طبق برجام، هنگامی که طرف مذاکره به تعهدات خود عمل نکند، طرف دیگر می تواند نسبت به اجرای تعهدات خود تجدید نظر کند، از همین جهت چون از ابتدای برجام اراده جدی از سوی طرف مذاکره برای اجرای برجام دیده نشد، طبیعتاً ما باید در راستای کاهش تعهدات برجامی گام برداریم.

فرهنگی خاطرنشان کرد: بر اساس متن برجام و با توجه به بالا رفتن فشارها و این که طرف های مذاکره برای اجرای تعهدات خود گامی برنداشتند، ایران هیچگونه وظیفه ای برای پایبندی به برجام ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی به بدعهدی طرف های برجام اشاره و تأکید کرد: امروز ملت ایران و همه مردم جهان می دانند که ایران به همه تعهدات خود پایبند بوده و مشکل اصلی، عدم اراده و پایبندی غربی ها به برجام است؛ طرف های برجام به هیچ یک از تعهدات خودشان پایبند نبوده و التزامی به بندهای برجام ندارند.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی جدی تر صنعت هسته ای برای استفاده از آن در زمینه های مورد نیاز کشور بیان کرد: این موضوع همانگونه که در سایر کشورهای جهان مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد، از مسائل ضروری و مورد نیاز کشورمان است.

فرهنگی با بیان اینکه صنعت هسته ای در حوزه های صنعت، بهداشت و درمان و حمل و نقل نقش تعیین کننده ای دارد، تصریح کرد: ما نباید نیازهای کشورمان را از بیگانگان طلب کنیم، آن هم در شرایطی که خودمان دانش آن را در اختیار داریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما نباید از حرکات زورگویانه غربی ها در زمینه توقف فعالیت های هسته ای کشور تبعیت کنیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات