۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۱۹۶۳۹
استاد حوزه علمیه:

انسان های الهی اهل محبت به دیگران هستند

انسان های الهی اهل محبت به دیگران هستند
فعال فرهنگی با بیان اینکه کربلا قحط آب نبود قحطی محبت بود، گفت: انسان های الهی اهل محبت به دیگران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصمت پناهیان مبلغ و فعال فرهنگی، شنبه در جمع هیات دخترانه حسنا در مدرسه علمیه الزهرا(س) کوی نصر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از شب هفتم محرم که شب علی اصغر(ع) است سخن از آب و عطش به میان می آید اما کربلا قحطی آب نبود کربلا قحطی محبت بود.

وی ادامه داد: کمترین محبت این است که انسان وقتی فرد تشنه ای را با لب های خشک مشاهده کرد به او جرعه جرعه آب می نوشاند تا عطش فرد رفع شود و این عملی انسانی است.

پناهیان اضافه کرد: خصوصا اگر در میان تشنگان طفلی در حال گریه باشد انسان ابتدا سراغ بچه را می گیرد، و در این جا حتی به دین و فرهنگ و زبان هم نگاه نمی کند و حق را می بیند و به رفع عطش طفل اقدام می کند.

این مبلغ و فعال فرهنگی با اشاره به اهمیت محبت در مکتب اهل بیت(ع) اظهار داشت: بعضی افراد دست و پا می زنند و خیلی تلاش می کنند تا بقیه آنها را دوست داشته باشند. الان هم ما خیلی دوست داریم که امام حسین(ع) ما را دوست داشته باشند، لذا خیلی تلاش می کنیم تا حضرت ما را دوست بدارند. حتی از اموال و پول توی جیبی خودمان می گذریم تا محبت حضرت را جلب کنیم.

وی در ادامه گفت: اما باید توجه داشته باشیم که حضرت ما را دوست دارند و این ما هستیم که باید نشانه های این دوست داشتن را پیدا کنیم. همین که ما الآن در این جمع و در مکتب اهل بیت(ع) جمع شده ایم و اینجا نشسته ایم، این خود نشان از محبت اهل بیت(ع) نسبت به ما دارد.

پناهیان با اشاره به شخصیت سفیر امام حسین(ع) حضرت مسلم بن عقیل ابراز کرد: حضرت زمانی که به مسلم فرمودند: من تو را دوست دارم، روی تو حساب کردم و تو را انتخاب کردم؛ همین محبت و دوستی جناب مسلم را تا بالای دار کشاند و فرمود حسین به کوفه نیا، این کوفیان نمی دانند تو چقدر آنها را دوست داری.

این مبلغ و فعال فرهنگی تصریح کرد: اگر چیزی را باور کردید، دنبال نشانه های آن باشید. نشانه آن که خدا ما را دوست دارد، این است که از ته دل ما با خبر است، و می گوید من از خودت به خودت نزدیکتر هستم و هوای تو را دارم.

وی افزود: کسانی که خدا آنها را دوست دارد و این دوستی را درک می کنند، یک علامت پیدا می کنند و آن هم این است که دوست داشتن به خلق خدا را ابراز می کنند و خلق خدا را دوست دارند.

پناهیان در پایان خاطر نشان کرد: بعضی افراد با وجود سن کم اما روحی بزرگ دارند و دلشان برای خداوند خالی و خلوت است؛ خداوند یاور این افراد است.

لازم به ذکر است هیات دخترانه حسنا که به همت تعدادی از طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهراء(ع) کوی نصر تشکیل شده، با هدف کادرسازی اسلامی و انقلابی، هر هفته ویژه برنامه هایی را برای دختران ۱۳ تا ۱۸ سال برگزار می کند جهت اطلاع از این ویژه برنامه ها می توانید به این آدرس https://ble.im/mahdiyaaran مراجعه کنید./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات