۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۱۹۶۴۲
مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان:

جوانان عمار رهبری هستند + فیلم

جوانان عمار رهبری هستند + فیلم
حجت الاسلام حسن زاده گفت: جوان‌ها عمار رهبری هستند و باید برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده شنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) هیات امام صادق (ع) گفت: هرخبری هست درب خانه خدا و قرآن و روح قرآن امیرمومنان (ع) است.

وی به نامه امیر مومنان (ع) به فرزندش امام حسن (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و نهج البلاغه را فوق کلام مخلوق خواند و افزود: اولیا گاهی برای فرزندان خود نامه بنویسند چرا که برخی حرف‌ها را شاید حضوری نتوان بیان کرد، اما در قالب نامه می‌توان گفت و این درسی است که امیرمومنان (ع) ۱۴۰۰ سال قبل به ما آموخته است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به یکی از سفارشات امیرمومنان (ع) به امام حسن (ع) در این نامه برای اهمیت امر به معروف و نهی از منکر که لازمه امروز جامعه ما است، گفت: امیرمومنان (ع) در این نامه خطاب به امام حسن (ع) می‌فرماید، دست از امر به معروف و نهی از منکر بر نداشته و از این فریضه غافل نشوید.

وی ادامه داد: امیرمومنان (ع) ۱۴۰۰ سال قبل در این نامه از امام حسن (ع) می‌خواهد اگر منکری را در جامعه دید از کنار آن به راحتی عبور نکند و با دست و با زبان خود امر به معروف ونهی از منکر کند.

مدیر عامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین (ع) کاشان با اشاره به اینکه برخورد قانونی با منکرات وظیفه نیروی انتظامی است، اظهار داشت: امروز امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه همگانی است، اما نسبت به این فریضه واجب بی توجهی می‌شود.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: امروز جامعه در مورد منکرات به ویژه بی حجابی در حالی بی توجه شده است که امر به معروف و نهی از منکر سفارش موکد امیرمومنان (ع) است.

وی امیرمومنان (ع) را روح قرآن دانست و با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۱۱۰ سوره آل عمران می‌فرماید، «کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر»، ابراز کرد: بهترین شما کسی است که برای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین (ع) کاشان امام حسین (ع) را تجلی آیه ۱۱۰ سوره آل عمران دانست و گفت: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در برابر دشمن کوتاه نیامد، اما ما در رابطه با منکرات بی تفاوت هستیم و می‌گوییم به ما ربطی ندارد.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: اگر ما خود را در عمل پیرو امام حسین (ع) که برای امر به معروف و نهی از منکر از همه چیز خود گذشت می‌دانیم نباید نسبت این فریضه واجب بی تفاوت باشیم.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین (ع) کاشان گفت: جوان‌ها عمار رهبری هستند و باید برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند و در برابر بدحجابی‌ها و بی حجابی‌ها با زبان لیّن نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام حسن زاده با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در رگ و خون ما باشد، افزود: امر به معروف برخی گاهی در موضوع حجاب و گاهی مسائل کشوری است.

به گفته وی اگر مسؤولان کشور نیز گاهی اشتباه کردند به نص نامه ۵۳ نهج البلاغه وظیفه داریم نهی از منکر کنیم و یا اگر مسؤولی با هیاتی یا بدنه هیاتی بدرفتاری کرد، چون حسینی هستیم باید نهی از منکر کرد.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین (ع) کاشان فلسفه شهادت امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: دررابطه با فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان گفت به من ربطی ندارد و در انجام این فریضه واجب نباید ترس و هراسی داشت./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 10
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
 
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات