۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۱۹۶۴۳
مغالطه‌ سخنگوی روحانی؛

آقای ربیعی لطفا دل بِکَنید!

آقای ربیعی لطفا دل بِکَنید!
اگر می‌خواهید آمریکا پُتک تحریم را کنار بگذارد و دیگر هیچ گاه آن را به پیکره نحیف این اقتصاد دولتی و نفتی نکوبد از غرب دل بکنید و بازارهای همسایه را دریابید.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، علی بهاری

جناب علی ربیعی سخنگوی محترم دولت در یادداشتی که با عنوان «استراتژی دوستونه: مقاومت سازنده و تعامل گسترده» به تازگی در روزنامه ایران منتشر کرده است، نکاتی را پیرامون سیاست خارجی دولت در برابر آمریکا آورده که خواندنش خالی از لطف نیست! ایشان در بخشی از یادداشت می‌گوید: «دولت اصل را نه در رفع اثر تحریم به‌ عنوان واقعیت تحمیلی سرنوشت ایران، که در رد اصل تحریم می‌بیند. در دیدگاه مقابل (منتقدان دولت) گویی خرمشهر اشغال شده و رفع آثار اشغال خرمشهر باید ملاک باشد. در حالی که مطابق دیدگاه دولت اصل رفع اشغال خرمشهر است.» در این کلام مغالطه‌ی بزرگی نهفته است که در دانش منطق و تفکر انتقادی به آن "پهلوان پنبه" می‌گویند. در این مغالطه، شخص مغالطه‌کننده به جای رد ادعای مقابل، ادعای دیگری مطرح و آن را رد می‌کند و سپس می‌گوید ادعای رقیب را مردود ساخته است!

جناب ربیعی! هیچ کس در کشور نگفته و نمی‌گوید باید اجازه دهیم دشمن، کشورمان را اشغال کند و ما تنها در پی رفع آثار آن باشیم. بلکه برعکس این شما و هم‌فکرانتان بودید که با گره زدن ریز و درشت اقتصاد کشور به امضای رئیس جمهور امریکا، معیشت مردم را شرطی کردید و خرمشهرهای اقتصادی را یکی پس از دیگری به ورطه‌ سقوط کشاندید. این شما بودید که بدون توجه به فرصت بی‌نظیر همسایگی با سیزده کشور، مجال صادرات گسترده به آن‌ها را از دست دادید و همه‌ی همّ و غمتان را خلاصه کردید در دریافت صدقه پانزده میلیارد دلاری که حاصل مکر مکرون است و معلوم نیست چه خوابی در پی آن برایمان دیده‌اند. این شما بودید که شکوفایی این همه توانمندی و استعداد شگرف کشاورزی، صنعتی و گردشگری را متوقف کردید بر امضا و لبخند مزورانه‎ رئیس جمهور دغل‌باز کنونی و سابق امریکا و این منتقدان بودند که به درستی می‌گفتند تنها راه دل کندن امریکا از تحریم، دل کندن ما از امریکا و تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی است؛ به گونه‌ای که دشمن از اثرگذاری و ثمربخشی سیاست تحریم وحشیانه ناامید شود.

جالب اینجاست که ایشان در بخش پایانی یادداشتش، استراتژی دولت را تلاش برای "حذف انگیزه‌ تحریم" می‌خواند. زهی خیال باطل! شما خودتان را بگذارید جای دولتمردان آمریکا! تیغ تیزی به نام «تحریم» در اختیار دارید که یک بار بُریده و این بار هم به برکتِ! ناتوانی حضرات در اداره کشور، بُرّان نشان می‌دهد؛ چرا باید آن را کنار بگذارید؟ حتما آمریکایی‌ها با خود می‌گویند «تا زمانی که می‌توان جلو رفت با همین پیش می‎رویم و هر وقت ناکارآمد شد ابزار دیگری می‌جوییم.» شوربختانه مسئولان کشور تاکنون این پندار امریکایی‌ها را با رفتار و گفتارشان تایید و ناخواسته آنان را به تداوم استفاده از این ابزار ناجوانمردانه تشویق کرده‌اند.

جناب ربیعی! اگر می‌خواهید آمریکا پُتک تحریم را کنار بگذارد و دیگر هیچ گاه آن را به پیکره نحیف این اقتصاد دولتی و نفتی نکوبد از غرب دل بکنید، بر سر راه مالیات‌های فراری سد محاسبه بزنید، سیل نقدینگی را به سوی زمین خشک تولید هدایت کنید، بازارهای همسایه را دریابید، ایده جوانان را بر کُرسی اجرا بنشانید و به یقین بدانید آمریکا، هیچ گاه با مذاکره و خواهش و تمنا و التماس و امتیاز، خوراک خوش‌طعم تحریم را از سفره سیاست خارجی‌‍‌اش حذف نخواهد کرد؛ با تقویت تاب‌آوری اقتصادی و توسعه‌ زیرساخت‌ها این خوراک را بردارید و بساط سفره را جمع کنید./918/ی703/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
افرین به این قلم زیبای برادرمون اقای بهاری ...افرین
1
0