۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۱۹۶۴۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

شخصی که توان خدمت ندارد با کاندیدا شدن به مردم خیانت می کند

شخصی که توان خدمت ندارد با کاندیدا شدن به مردم خیانت می کند
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) تأکید کرد: شخصی که می داند نمی تواند با رفتن به مجلس به مردم خدمت کند و با این حال اقدام به ثبت نام در انتخابات کند، مرتکب خیانت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، با اشاره به عوامل ایجاد امیدواری در انسان و جامعه گفت: شناخت دقیق خداوند، استعدادها، دنیا و قیامت انسان را نسبت به آینده امیدوار ساخته و روح ناامیدی را از جامعه می زداید.

وی با بیان اینکه اگر کسی دنیا و آخرت را به خوبی بشناسد هیچ گاه ناامید نمی شود، افزود: متأسفانه چون افق نگاه مان به دنیا محدود است، فقدان ها زود ناامیدمان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به آیه 20 سوره مبارکه حدید اشاره کرد و با بیان اینکه اسلام هیچگاه دنیای بدون آخرت و آخرت بدون دنیا را نمی پسندد، تأکید کرد: تمام دلایل ناامیدی در «وابستگی به دنیا» جمع شده است؛ طبق مبانی دینی، انسان باید حقیقت هر دو سرای دنیا و آخرت را به خوبی بشناسد و افق نگاه خود را به یک طرف محدود نکند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: طبق آیه 20 سوره مبارکه حدید، انسان در زندگی 5 مرحله لعب، لهو، زینت، تفاخر و تکاثر را می گذراند، از این رو خوشا به حال کسانی که در این پنج مرحله بهره مادی و اخروی خود را می برند.

وی با بیان اینکه انسان نباید اهل استخفاف در دین باشد، ادامه داد:  یکی از ویژگی های مؤمن حفاظت از حدود و احکام الهی است، بنابراین ما نباید از دینداری ظاهری و مقطعی برخوردار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: انسان ها به سه دسته تقسیم می شوند؛ انسان هایی که در دنیا هضم می شوند، انسان هایی که تنها خود را از ارتکاب گناه حفظ می کنند و انسان هایی که نه هضم می شوند و نه به حفظ خود اکتفا می کنند، بلکه علاوه بر حفظ خود، دیگران را نیز هدایت کرده و به سوی خیر دعوت می کنند؛ طبق آیات قرآن کریم، دسته سوم بهترین انسان های دنیا هستند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه هدف اصلی اسلام هدایت افراد است، بز ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و بیان کرد: هنر آن است که انسان همواره سعی کند علاوه بر خودسازی، دیگران را نیز ارشاد و هدایت کند؛ افراد در جامعه اسلامی نمی توانند نسبت به همدیگر بی تفاوت باشند.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید ملازم با قرآن کریم باشند، افزود: قرآن کریم به زندگی انسان ها برکت داده و به او درس بندگی می دهد؛ انسان باید همواره از گناه فراری باشد، اگر اینچنین بود، خداوندهمیشه برای او راه فرار از گناه را باز می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان کرد: اگر بنا باشد انسان با رفتن به مجلس دچار دنیا زدگی شود، نباید اقدام به ثبت نام در انتخابات کند؛ اگر شخصی می داند که نمی تواند با رفتن به مجلس به مردم خدمت کند و با این حال اقدام به ثبت نام در انتخابات کند، مرتکب خیانت شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر شخصی توانایی خدمت به مردم را ندارد با کاندیدا شدن به ملت خیانت نکند، ابراز داشت: گاهی اوقات تعجب می کنیم از اینکه عده ای برای رفتن به مجلس خرج های کلان می کنند؛ مگر حقوق یک نماینده چقدر است که عده ای برای راه یافتن به مجلس هزینه های هنگفت و کلانی را متحمل می شوند؟

وی در پایان تأکید کرد: انسان هنگامی که مشاهده می کند نمی تواند خدمتی برای جامعه داشته باشد، باید مسؤولیت خود را به کسانی که اهلیت و شایستگی دارند بسپارد./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات