۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۱۹۶۴۶
حجت الاسلام الیاسی:

هم قدم شدن با امام انسان را از شر شیطان نجات می دهد + فیلم

هم قدم شدن با امام انسان را از شر شیطان نجات می دهد + فیلم
کارشناس دینی گفت: انسان باید پشت سر ولی خدا و به فرمان او حرکت کند و از افراط و تفریط در این مسیر پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی الیاسی کارشناس دینی، در شب هشتم محرم الحرام در هیئت فاطمیون قم با بیان این که نتیجه رفتار را در دیگر عوالم می بینیم، اظهار داشت: اگر کسی در دایره ولایت امام قرار بگیرد و رهبری که از جانب خداست هدایت او را بر عهده بگیرد، در خطرات دنیا فریب شیطان را نخواهد خورد.

وی گفت: خطر در این دنیاست چرا که شیطان قسم خورده که همه انسان ها را به گمراهی بکشاند؛ در جهنم برخی از شیطان به درگاه خدا شکایت می کنند و شیطان می گوید من کسی را به امری اجبار نکردم.

این کارشناس دینی تصریح کرد: هر روز در نمازها از خدا می خواهیم که اهدنا الصراط المستقیم؛ برخی به خوبی در مسیر مستقیم قرار می گیرند اما نتیجه خوبی برایشان رقم نمی خورد چرا که هر چند در مسیر مستقیم هستیم اما شیطان در مقابل ما قرار دارد.

وی افزود: شیطان با ترفندهای مختلف سعی در فریب انسان ها را دارد و راه فریب هر انسانی را می داند؛ در این مسیر سخت باید چه عملی از انسان سر بزند که سالم به مقصد برسد؟ شیطان تا لحظه آخر عمر هر فردی در کنار انسان ها قرار دارد و سعی در فریب افراد دارد.

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که در این مسیر باید با امام خود هم قدم شد، ضمن بیان خاطره ای از یکی از مدافعان حرم مبنی بر گوش به فرمان ولی بودن گفت: انسان باید پشت سر ولی خدا و به فرمان او حرکت کند و از افراط و تفریط در این مسیر پرهیز کند.

وی گفت: اگر کسی در این مسیر هم قدم با امام خود بود، به نتیجه می رسد؛ مثل حضرت ابالفضل(ع) که دل امام زمانش برای او تنگ می شد؛ آیا یک بار در عمرمان اینگونه بودیم که مورد تحسین و رضایت امام خود قرار بگیریم یا اینکه سبب ناراحتی و دلتنگی امام خود شده ایم؟

سخنران هیئت فاطمیون قم با بیان این که هر کسی به امام زمانش پناه آورد، نجات پیدا کرد، افزود: ما نیز باید اینگونه باشیم که ازدواج، تحصیل، تربیت فرزند، کاسبی و غیره ما مورد پسند و رضایت امام عصر(عج) باشد؛ بایستی رضایت امام زمانمان برای ما اهمیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از پیامبر(ص) پرسیدند که بهترین افراد کدام هستند، حضرت فرمود "آن که نسبت به خانواده خود بهتر باشد"؛ در این صورت است که مورد عنایت امام معصوم(ع) قرار می گیریم./822/ج

تعداد بازدید : 10
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
مهدی فلاحی
ارسال نظرات