۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۱۹۶۵۵
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

واقعه عاشورا اسلام را از انحراف نجات داد

واقعه عاشورا اسلام را از انحراف نجات داد
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی گفت: اگر واقعه عاشورا نبود یقیناً اسلام دچار انحراف و چیزى از حقیقت و نورانیت اسلام باقى نمی‌ماند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در سفر به شهرستان قروه با خانواده‌های شهیدان پاسدار «محسن غلامی و جواد عبدی» دیدار و از آنان دلجویی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان سپس در آیین‌ عزاداری و زنجیرزنی ایام محرم‌الحرام در روستای گیلکلو از توابع شهرستان قروه حضور یافت.

وی از شهدا به‌عنوان طلایه‌داران و پرچمداران راستین عرصه‌های عشق و معرفت یاد کرد و اظهار داشت: تجلیل، تکریم و سرکشی از خانواده‌های شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران موجب عزت و پالایش روح انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی افزود: آئین‌های عزاداری این ماه که اثبات عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان است در جای‌جای ایران اسلامی به شکل‌های مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: هر‌ ساله مراسمات محرم در سراسر ایران با شور و شوق خاص مردم برگزار می‌شود و عاشقان آن حضرت ارادت و تجدید میثاق خود را در قالب عزاداری مستحکم‌تر می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: نهضت امام ‏حسین(ع) پدیده‏اى عمیق و چند لایه است و در یک نگاه کلى و دقیق‌‏تر می‌توان تمام انگیزه‏‌ها و علل و عوامل برشمرده شده در مورد قیام امام حسین(ع) را در احیاى دین خلاصه کرد.

وی یادآور شد: انسان‌های زیادی در طول تاریخ جذب شخصیت امام حسین(ع) شده‌اند و حرکت تاریخ‌ساز خود را با الگو‌گیری از امام(ع) به سرانجام رسانده‌اند،

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: گاندی رهبر آزادی خواهان هندوستان می‌گوید که «اگر بخواهیم هند را نجات دهیم واجب است همه ما راهی را بپیماییم که حسین بن علی(ع) پیمود و اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز شود، باید از سرمشق امام حسین(ع) پیروی کند».

وی به عظمت عاشورا و قیام امام حسین(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر واقعه عاشورا نبود و این فداکارى عظیم در تاریخ اسلام پیش نمى‌آمد و این درس عملى، به امت اسلامى داده نمی‌شد، یقیناً اسلام دچار انحراف می‌شد و چیزى از حقیقت و نورانیت اسلام باقى نمی‌ماند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات