۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۶۱۹۶۶۰

انتقاد حجت الاسلام تبریزی از تشکیک و تردید افکنی برخی نسبت به شعائر + فیلم

انتقاد حجت الاسلام تبریزی از تشکیک و تردید افکنی برخی نسبت به شعائر + فیلم
استاد حوزه گفت: متأسفانه برخی نه تنها به شعائر اهتمام ندارند بلکه برای کسانی که به شعائر اهتمام می کنند فضاسازی کرده و می گویند چرا عزاداری می کنید و اشک می ریزید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر تبریزی استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب هشتم محرم الحرام در هیأت خادم الرضا(ع) قم با بیان این که دنیا دار امتحان است، گفت: انسان در دنیا مورد امتحان های مختلف الهی قرار می گیرد که باید مراقب باشد تا از آن ها سربلند خارج شود.

وی افزود: خداوند می فرماید اگر من را بخوانید و دعا کنید دعای شما را مستجاب می کنم، فرمایش الهی تخلف ناپذیر است؛ حال اگر در جایی دعا کردیم اما دعای ما مستجاب نشد باید ببینیم که در کجا کوتاهی کرده ایم.

فرزند مرحوم حضرت آیت الله تبریزی با بیان این که اگر انسان از خود مراقبت کند نورانی می شود، اظهار داشت: الگوی جامعه تراز اسلامی باید اهل بیت طاهرین(ع) باشند نه بازیگران و سلبریتی ها، ما مقصر هستیم و از فرمایش پیامبر اکرم(ع) که فرمود به کتاب و عترت طاهرین(ع) تمسک کنید دور شده ایم چرا که نسبت به اهل بیت(ع) کوتاهی کرده ایم.

وی ادامه داد: چرا در منبرها از قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) و تعالیم دینی و اخلاقی برای جامعه صحبت نمی کنیم؟ متأسفانه در صداوسیما هم برخی برنامه ها پخش می شود که مسائل شرعی را رعایت نمی کنند و این در جامعه اثر می گذارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید قدر فرصت زندگی را بداند و خود را بسازد، ابراز داشت: ما در قیامت مسؤول هستیم و باید جواب دهیم؛ روحانیت موظف است که رسالت خود را نسبت به جامعه به ویژه جوانان به درستی انجام دهد.

وی لازمه رسیدن به سعادت اخروی را بزرگداشت و اهمیت دادن به شعائر الهی دانست و عنوان کرد: باید نسبت به شعائر اهتمام داشته باشیم و فرزندان خود را آشنا و عامل به شعائر دینی تربیت کنیم، نخسین گامی که برای خودسازی در نظر گرفته شده توجه و اهتمام به شعائر الهی است.

حجت الاسلام تبریزی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی نه تنها به شعائر اهتمام ندارند بلکه برای کسانی که به شعائر اهتمام می کنند فضاسازی کرده و می گویند چرا عزاداری می کنید و اشک می ریزید، اگر انسان می خواهند بنده خدا باشد باید شعائر را بزرگ بدارد.

وی اضافه کرد: با کمال تأسف هر روز کسی پیدا می شود و به شعائر ایراد می گیرد که چرا گریه می کنید و چرا اینقدر عزاداری می کنید، وظیفه ما این است جامعه به ویژه جوانان را با شعائر آشنا کنیم نه این که آنان را به تشکیک بیندازیم، اگر گریه و عزاداری می کنیم بر اساس فرمایش قرآن و اهل بیت(ع) است.

فرزند مرحوم آیت الله تبریزی با بیان این که اشک و گریه برای اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) انسان را پاک می کند، گفت: اگر انسان اهل ناله و گریه شد دنبال گناه نمی رود و تخلف نمی کند، کسی که با روضه ها مأنوس باشد سعی می کند تا عاقبت به خیر شود.

وی افزود: سینه زنی و عزاداری برای اهل بیت(ع) جامعه را می سازد، باید حالت معنوی محرم را در خود حفظ کرده و اجازه ندهیم دستاوردهای آن از بین برود، اگر با اهل بیت(ع) پیمان بندیم و تابع آنها باشیم دنیا و آخرت سعادتمند خواهند بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عشق به سیدالشهدا(ع) را مدیون پدران و مادران خود هستیم، اظهار داشت: عهد و دوستی با سیدالشهدا(ع) شرایطی دارد و یکی از شرایط مهم آن احترام به پدر و مادر است، هرگونه که با والدین خود برخورد کنیم فرزندان ما نیز همانگونه برخورد خواهند کرد، نباید پدران و مادران را به خانه سالمندان بسپاریم که عذاب بکشند.

وی ادامه داد: شیعیان باید زینت اهل بیت(ع) باشند و به ندای عترت طاهرین(ع) لبیک بگویند، شیعه باید نام اهل بیت(ع) را زنده نگه دارد؛ عده ای چون خودشان عقیده درستی ندارند تلاش می کنند که نسبت به شعائر تشکیک کنند، کسانی که با شعائر می جنگند بدانند که پیامبر(ص) فرمود در قلب شیعیان حرارتی از محبت امام حسین(ع) وجود دارد که هیچگاه از بین نخواهد رفت، نسل شیعه با حب حسین بن علی(ع) است.

حجت الاسلام تبریزی یکی از ویژگی های شیعه حقیقی را عزاداری در حزن اهل بیت(ع) و شادی در ایام فرح اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: شیعه باید وظایف خود را به خوبی شناخته و آن را انجام دهد، نخستین گام برای این که بتوانیم سعادتمند شویم اهمیت دادن به شعائر در راستای تمسک به قرآن و عترت است.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی حالت های خوب و معنوی  در جامعه از بین رفته است و بسیاری از ما بازیگر شده ایم و به عهد و پیمان خود عمل نمی کنیم، ملاک کار ما باید رضایت الهی و اهل بیت(ع) باشد.

تعداد بازدید : 17

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
تو مگر آیی و صید او شوی
دام بگذاری به دام او روی
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
سلام بر سالار شهیدان
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
مجالس بسیار خوبی است توصیه می کنم در صورت توان شرکت کنید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
عاقبت بخیری با تعظیم شعائر حسینی امکان پذیر است
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
بی دست کربلا دست مرا بگیر
0
0