۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۱۹۶۶۶
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه:

رییس جمهور با بی توجهی به مساله اشتغال‌زایی کرامت ملت را خدشه دار کرد

رییس جمهور با بی توجهی به مساله اشتغال‌زایی کرامت ملت را خدشه دار کرد
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: رییس جمهوری قبل و بعد از انتخابات با مردم کریمانه رفتار نکرد و با بی توجهی به اشتغال زایی کرامت ملت را خدشه دار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در میان عزاداران حسینی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: در جامعه مهدوی امام زمان(عج) نسبت به مردم بسیار بخشنده و مهربان است اما نسبت به عمال به شدت سخت گیر و دقیق هستند؛ در جامعه مهدوی کسانی می توانند در پست های کلیدی مسؤولیت داشته باشند که ابتدا کریم باشند و ظرفیت خودشان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: مسؤولی که کریم نیست و کرامت جامعه را حفظ نمی کند مدیر موفقی نخواهد بود؛ این مطلب ربطی به حزب اللهی بودن و دیندار بودن ندارد. دسته ای از جهال سیاست‌باز بسیاری از مباحث مدیریتی را سیاسی جلوه می دهند در حالی که آن مباحث تخصصی است مثل مواضع انقلابیون که خواستار مدیریت صحیح انقلابی در جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حفظ کرامت انسانی را از مصادیق مدیریت صحیح برشمرد و اظهار داشت: به سیاست بازهای شارلاتان نباید اجازه داد چنین مباحث فنی و تخصصی را سیاسی کنند زیرا آنان برای عوام فریبی اذهان عمومی جامعه و سواری گرفتن از مردم  مباحث فنی را سیاسی جلوه داده و دست به دو قطبی کردن ملت می زنند.

شفافیت مانع رانت خواری می شود

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه شفافیت مانع رانت خواری می شود، ابراز کرد: زمانی که علم و دین هر دو به این مهم تاکید دارند مگر کسی می تواند نظر دیگری در برابر دانش ارائه دهد که شما سیاست بازها اقدام به نظر دادن می کنید.

وی افزود: برای مثال بسیاری از نزاع های اقتصادی مربوط به حوزه اقتصاد می شود ربطی به سیاسیون ندارد که خود را وارد میدان می کنند؛ اینکه گفته شود دو جریان سیاسی در کشور درخصوص مسائل اقتصادی دو نظر متفاوت از هم دارند، غلط می کنند که دو نظر دارند در حالی که دانش اقتصاد باید در خصوص این مباحث نظر دهد نه قدرت های سیاسی.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: برای اینکه این مباحث دانشی در عرصه مدیریتی شنیده نشود بی‌بی سی‌چی‌های خبیث با پاچه گیری از دیگران جامعه را به سمت خفقان روانی سوق می دهند؛ برای مثال زمانی که یک جریان سیاسی سخن از شفافیت به میان می آورد جریان دیگر چون ابتدا این مساله را مطرح نکرده همانند فرعون مانع انجام این مهم می شود.

دولت کریمه امام زمان به دیوان سالاری مرسوم اعتنایی نخواهند کرد

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه فرعون را نباید فراموش کرد، گفت: فرعونچه های امروزی را باید با فرعون تطبیق داد؛ عناصر سیاسی نباید بحث مهم مدیریتی را به بحث سیاسی حتی اخلاقی، فرهنگی، دینی و اعتقادی تغییر دهند؛ اینکه شفافیت سازی در کشورهای دیگر موجب کاهش رانت خواری شده آیا دلیلش حزب اللهی بودن آنان است!؟

وی با بیان اینکه کرامت خودش را با ادب و عزت گذاشتن به دیگران نشان می دهد، ابراز کرد: از زمانی که بحث بروکراسی یا دیوان سالاری جدی شد سخن از این به میان آمد که اصل منافع سازمان است و افراد باید در خدمت آن قرار بگیرند در حالی که دین اسلام براساس عقلانیت می گوید اصل منافع تک تک افراد سازمان است؛ دولت کریمه امام زمان(عج) به دیوان سالاری مرسوم اعتنایی نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: ما نمی خواهیم مانند کشورهای جنوب خلیج فارس به رفاه برسیم اما ذلیلانه؛ متاسفانه امروز برخی افراد داشتن چنین رفاهی را تبلیغ می کنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: دولتی که برای مردم اشتغال زایی می کند به عزت ملت می افزاید؛ دولتی کریمه است که دست کارآفرین را ببوسد و از آن حمایت کند؛ امروز کشور ایران در سختی کسب و کار رتبه نخست را دارد، به عقیده بنده مدیران بی عرضه ای که نمی توانند برای مردم اشتغال زایی داشته باشند باید توبیخ شوند.

شرط تحقق اقتصاد مقاومتی به مشارکت مردمی بستگی دارد

وی شرط تحقق اقتصاد مقاومتی را مشارکت مردم بیان کرد و گفت: رشد اقتصادی پایدار زمانی است که عزت تمام افراد جامعه حفظ شود؛ دولت مرد کسی است که همانند پدری دلسوز مشکلات صاحبان کارخانه و تولید کننده ها را رفع کند نه اینکه با بی شخصیتی برسر راه تولید کنندگان سنگ اندازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: نفوذیان اقدام به ممنوع کردن خط تولید برخی کالاهای داخلی می کنند؛ ایجاد رونق اقتصادی ربطی به تحریم ها ندارد بلکه نیازمند شخصیت کریمانه مجری اجرایی کشور است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه مردم در انتخابات باید مدیرانی را انتخاب کنند که موجب کرامت ملت باشند، گفت: مردم باید رییس جمهوری کریم و اهل کرامت بخشیدن به ملت را انتخاب کنند؛ هر مسؤولی که شارلاتان بازی در گفتار و رفتارش دیده شود کریم نیست.

وی افزود: در جامعه ای که دولت آن کرامت مردم را حفظ نکند و با لودگی سخن بگوید و مسخره بازی در بیاورد نتیجه آن افزایش آمار طلاق، فساد اخلاقی، رانت خواری، بدحجابی، دزدی و غیره در جامعه خواهد بود؛ من برای حوزه علمیه متاسفم که رفتار غیر کریمانه مدیران جامعه را انتقاد نمی کنند در حالی که از بی حجابی کف خیابان ناله می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه با استناد به کلام امیرحکمت و بلاغت، گفت: امام علی(ع) خطاب به مالک می فرمایند: ستون دین و قدرت امت اسلامی همین مردم عادی کوچه و بازار هستند، تو باید از کسی بدت بیاید که از عیوب مردم نزد تو سخن بگوید چرا که تو باید پوشاننده عیوب مردم باشی، والله که من علی با مردم کریمانه برخورد کردم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: متاسفانه رییس جمهور کنونی در انتخابات و بعد از آن کریمانه با مردم برخورد نکرد نه تنها به دوقطبی سازی که روش فرعونیان بود اقدام کرد بلکه با تلاش عیوب مردم را آشکار ساخت و علاوه بر تهمت زدن به مسخره کردن نیز اقدام کرد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
احسنت به این شجاعت شیخ
1
0