۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۱۹۶۷۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

مدیران پیر و خسته با ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی همخوانی ندارند

مدیران پیر و خسته با ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی همخوانی ندارند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مدیران پیر و خسته با ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی همخوانی ندارند، گفت: کشور در بیاینه گام دوم انقلاب باید به جوانان سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، در دومین شب از عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) در محضر رهبر معظم انقلاب به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از ابعاد قیام عاشورا نقشی است که جوانان و نوجوانان در این واقعه با عظمت داشتند.

وی افزود: درست است که جوان شخصیتی کم‌حوصله دارد اما به دلیل عدم تعلقات و وابستگی‌های دنیوی همیشه در میدان های عمل جسورانه با شجاعت و خلاقیت حاضر است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: در نهضت هایی که انبیا و اولیای الهی داشتند همیشه جوانان پیشتاز بودند؛ پیامبراکرم(ص) فرمودند: خداوند مرا به نبوت مبعوث کرد و این جوانان بودند که با من هم پیمان شدند و یاری ام کردند اما پیران با مخالفت در مقابل من ایستادند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جوانان زودتر حق را تشخیص داده و می پذیرند، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) به جوانان عنایت ویژه داشتند و همیشه به آنان میدان می دادند؛ حضرت، امام علی(ع) را در دوران نوجوانی به عنوان جانشین انتخاب کردند.

وی ادامه داد: اگر جوانی مسؤولیتی را بپذیرد با روحیه خستگی ناپذیر اقدام به انجام آن می کند و در این مسیر با خلاقیت و شجاعت پیش می رود؛ اهل بیت(ع) نیز همانند پیامبراکرم(ص) به جوانان میدان و مسؤولیت می دادند و حتی اگر جوانی ظاهر دینی خوبی نداشت او را ترد نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در انقلاب اسلامی این جوانان بودند که کارهای بزرگ را پیش بردند و در دوران دفاع مقدس که یک جنگ جهانی به شمار می رفت همین جوانان بودند که در صحنه های مختلف فرماندهی جنگ را پیش بردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از آسیب هایی که جامعه و انقلاب اسلامی را تهدید می کند آن است که مدیران پیر و خسته پست و جایگاه خودشان را برای ورود و فعالیت جوانان انقلابی و متعهد رها نمی کنند تا جوانان جهادی و متخصص در عرصه های مدیریتی و اجرایی نقش آفرینی داشته باشند.

وی افزود: همین مدیریت بعضا خسته و تنبل باعث شده جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی عقب تر باشد؛ انقلاب اسلامی به جهان صادر شد و جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفت ولی متاسفانه جمهوری اسلامی و کشور به خاطر وجود همین مدیران پیر و خسته که حرکت انقلاب را کند کرده همچنان از انقلاب اسلامی عقب‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه مدیران پیر و خسته کنونی با ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی همخوانی ندارند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با اشاره به جامعه سازی و تمدن سازی که زمینه سازی ظهور بیان شده مخاطب اصلی خودشان را جوانان قرار دادند؛ امروز انقلاب اسلامی نیاز به یک پوست اندازی دارد و نیازمند انقلابی از جنس انقلاب است که با رهبری معظم له همراه باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بیاینه گام دوم با توجه به چهل سال گذشته تنظیم شده که عمل به آن تحولی بزرگ در جامعه ایجاد می کند اگر این مدیران پیر راه ورود جوانان را باز کنند؛ اگر جوانان انقلابی وارد میدان شوند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی رفع می شود.

وی ادامه داد: هرگاه مردم و جوانان وارد میدان شدند نشدنی ها شدنی شد و پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی 8 سال دفاع مقدس، پیشرفت های علمی و دفاعی محقق شد اما در هر بخشی که جوانان وارد میدان نشدند شدنی ها هم قفل شد و امروز وجود مشکلات معیشتی یکی از مصادیق این مدعا است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه امید با شعار محقق نمی شود، گفت: مسؤولیت ها و پست ها در دین مبین اسلام چیزی جز خدمت کردن نیست و مشروعیت یک پست و مقامی تنها در گرو خدمت کردن به ملت است اما اگر کسی مسؤولیتی را بپذیرد در حالی که فرد دیگری بهتر از او باشد اما از آن پست کنار نرود طبق صریح روایات؛ به خداوند، پیامبراکرم(ص) و مومنان خیانت کرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: البته جوانگرایی به معنای پیرزدایی نیست بلکه در بدنه اجرایی باید جوانان باشند و در عرصه فکری و مشورتی پیران حضور داشته باشند.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی در برابر هجوم سنگین فرهنگی و جنگ سنگین روانی دشمنان که تمام اصول و فروع دین را هدف قرار دادند مقاوم باشد و از عفت و حیای خود حفاظت کند و از ولایت جدا نشود و با انقلاب زاویه پیدا نکند پیرو حضرت علی اکبر(ع) محسوب می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات